Abonneren

Vacatures

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Marcel in het Veld, Hygeniq:

"Willen onze impact vergroten door de Europese consumentenmarkt te veroveren"

Hygeniq, producent en leverancier van ecologische, circulaire en krachtige reinigingsmiddelen, ligt binnenkort in de schappen van onder andere de Albert Heijn. Om dat te financieren en bekendheid te verwerven bij het grote publiek, houden zij een crowdfundingscampagne op Oneplanetcrowd. Binnen vier dagen was het eerste streefbedrag gehaald.

"Onze klantenkring bestaat uit ziekenhuizen, schoonmaakbedrijven en grote afnemers als Bavaria en de KLM. We hebben bewezen dat krachtige schoonmaakmiddelen, die aan de hoogste eisen moeten voldoen, tegelijkertijd ecologisch en volledig biologisch afbreekbaar kunnen zijn. Nu willen we de Europese consumentenmarkt veroveren en zorgen dat iedereen onze duurzame kwaliteitsproducten gebruikt. Dat we bij deze groei de consumenten zelf betrekken is fantastisch", aldus Marcel in het Veld, CEO en oprichter van Hygeniq.

"Bij veel mensen leeft de perceptie 'hoe chemischer het schoonmaakmiddel hoe schoner mijn badkamer of keuken wordt'. Traditionele fabrikanten adverteren daar zelfs mee. Onze ecologische schoonmaakproducten van schimmelreiniger tot aan krachtige ontvettende reiniger voor ovens en grills, laten echter zien dat de meest vervuilde oppervlaktes brandschoon worden. Om onze impact te vergroten, betreden we nu de consumentenmarkt. We zijn trots dat we op dit moment één van de 102 bedrijven over de hele wereld zijn met een Cradle to Cradle GOLD certificaat."

Crowdfunding
Om de groei en de stap naar de consumentenmarkt te maken, is financiering nodig. Hygeniq maakt daarbij gebruik van particuliere investeerders via crowdfunding. "Op deze manier betrekken we de consument direct bij onze groei en kunnen zij meeprofiteren van onze expansie", aldus In het Veld. Mensen kunnen investeren vanaf 250 euro tegen een rente van acht procent voor een looptijd van vijf jaar. De teller stond binnen enkele dagen op meer dan 430.000 euro en de campagne stopt als het maximale bedrag van 500.000 euro is gehaald.

De consumentenproducten zijn vanaf eind juni beschikbaar bij onder andere Albert Heijn en zijn nu al te koop via Bol.com.
Bekijk de crowdfundingscampagne via deze link.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven