Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ekkelboom bestaat 70 jaar en introduceert het 100% ecologische merk BLCKOUT

Ekkelboom BV bestaat 70 jaar. Op de beurs Heimtextil 2019 in Frankfurt lanceerde het bedrijf met veel succes het nieuwe 100% ecologische merk BLCKOUT. Tevens werden de nieuwste dessins geshowd. Met Mark Wieffer(*), international salesmanager van Ekkelboom, nemen we een duik in de geschiedenis van het succesvolle bedrijf en blikken we vooruit. 

Ekkelboom zit al 70 jaar op dezelfde locatie, wel in een nieuw pand. 

Hoe is Ekkelboom gestart?
"Het echtpaar Ekkelboom is in de tijd dat de textielproductie in Borne hoogtijdagen vierde (rond de vijftiger jaren), begonnen met het vervaardigen van lakens en slopen. Als uitzet ging de heer Ekkelboom zelf bij boeren langs om lakens en slopen te verkopen. In een later stadium stond hij op diverse markten. Mevrouw Ekkelboom naaide zelf het biesje en de Oxford aan de slopen en lakens.

Toen ze groter en groter werden, zijn ze langzamerhand gaan importeren. De 2e generatie (Jan Braakhuis en Rita Braakhuis-Ekkelboom) is in 1973 bij de zaak gekomen. Zij hebben de verdere groei gerealiseerd waarbij diverse grote nationale klanten hun volledige beddengoedafdeling hier afnamen. De 3e generatie (Stephan Piters en Marlous Piters-Braakhuis) is in 2008 in de zaak gestapt. Anno 2019 importeren we alles uit vijf landen en hebben we zelfs twee eigen bureaus in twee van deze landen. Tevens zijn we qua verkoop nu ook internationaal actief.We zitten anno 2019 nog steeds op dezelfde plek als de heer Ekkelboom in 1949 begon, wel in een nieuw pand"

Wordt er nog stilgestaan bij het 70-jarig jubileum?
"Er vinden geen jubileumactiviteiten plaats, behalve de zakelijke. Er komt een nieuwe website en we zijn bezig met de introductie van het nieuwe merk BLCKOUT. Kortom, we maken ons klaar voor de toekomst voor de volgende generaties." 

Waarin is Ekkelboom gespecialiseerd?
"Om voor iedere klant een passende oplossing te bieden. Dit kan via private label, maar ook onder onze eigen merknamen. Elke klant heeft zijn/haar eigen doelgroep en wij hebben daarin de taak om voor elke portemonnee een product aan te bieden. Dit doen we internationaal."

Dekbedovertrekken en hoeslakens behoren tot het assortiment.

Welke producten heeft uw bedrijf in het assortiment?
"Onze corebusiness bestaat uit dekbedovertrekken, hoeslakens, handdoeken en strandlakens. We krijgen vaak aanvragen voor aanverwante artikelen, maar wij zeggen: schoenmaker blijf bij je leest."

Een blik op de stand waarmee op Ekkelboom op Heimtextil stond.

Uw bedrijf stond op Heimtextil 2019. Hoe is deze verlopen?
"De beurs is voor ons ronduit goed geweest. We zijn erg blij dat we een compleet nieuwe stand gemaakt hebben. Dit is erg goed aangekomen, daarbij hebben we vooraf veel nieuwe markten aangeboord en dat heeft ons gelukkig veel gebracht. We hebben meer trenddessins en trendkleuren gebracht dan voorheen en daarbij natuurlijk ook ons nieuwe merk BLCKOUT uitgebracht."

De tweede en derde generatie in beeld: links Jan Braakhuis met de huidige directeur Stephan Piters (partner van Marlous Braakhuis).

Waarom is dat 100% ecologische merk BLCKOUT uitgebracht?
"Dit is om de simpele reden: een betere wereld begint bij jezelf. Het is natuurlijk ook simpelweg een veelbesproken item hedendaags. Dat het 100% ecologisch en volledig GOTS gecertificeerd is én dat daarnaast ook nog eens 1600 kinderen van de medewerkers in de fabriek waar BLCKOUT geproduceerd wordt naar school kunnen zijn zeker de pijlers voor ons geweest. Het is zo gemakkelijk om de trend en de gedachte te volgen van 'Ach ja, het is zo’, dus kijken we niet verder dan het huidige aanbod... Die wilden we graag doorbreken om een betaalbaar 100% ecologisch merk op de bedlinnenmarkt te brengen."

(*) De taak van Mark Wieffer is te zorgen voor internationale groei. "Het in kaart brengen van potentiële klanten en zorgen dat de deurtjes opengaan. Zorgen voor een stabiele partnership met onze Businesspartners", legt hij uit.

Meer informatie:
Ekkelboom B.V.
Burenweg 54
7621 GM Borne 
tel: +31 74 266 17 31
info@ekkelboom.nl 
www.blckout.eu  
www.ekkelboom.nl  

Publicatiedatum: