Primeur in retail: Vegan SeaStar Sashimi in assortiment Jumbo Foodmarkt Groningen

Jumbo Foodmarkt Groningen introduceert vrijdag 23 november als eerste retailer ter wereld de Vegan SeaStar sashimi. De varianten ‘No Tuna’ en ‘Zalmon’ zullen in consumentenverpakking in het diepvriesgedeelte van het vegan assortiment van de supermarkt te vinden zijn. Daarnaast zal in het gedeelte van La Place vanaf die dag ook dagverse vegan sushi te verkrijgen zijn.

De plantaardige sashimi maakt internationaal een hoop los op social media en de beelden van de niet van echt te onderscheiden sashimi gingen viraal en zijn inmiddels miljoenen keren bekeken. Vegan Junk Food Bar en Vegan XL lanceerden eind september deze eerste producten van hun nieuwe merk ‘Vegan SeaStar’.

Vegan Seastar lanceert deze producten onder de namen ‘Vegan No Tuna’ en ‘Zalmon Sashimi’. Rosella van Kuijen van Vegan Seastar en Vegan XL: “We ontvangen inmiddels al vele aanvragen voor de vegan Sashimi uit de hele wereld. We hebben er voor gekozen om de lancering voor de retail te doen bij Jumbo Foodmarkt Groningen, omdat dit goed aansluit bij de lancering die we 20 september jl. hebben gedaan met het grootste vegan meterschap in Nederland van wel 10 meter." 

Overbevissing tegengaan
De missie van Vegan SeaStar is om overbevissing tegen te gaan door een plantaardig alternatief voor zeedieren op de markt te brengen die een ware beleving creëren zonder concessies te doen aan de smaak en structuur.

De vegan sashimi van de Vegan SeaStar wordt als een revolutionair product gezien, aangezien de visindustrie op weg is naar een ernstig globale crisis. Op dit moment is 85% van de visbestanden overbevist of volledig uitgeput. Wetenschappers luiden de noodklok. Als we zo door blijven gaan, zijn de oceanen in 2048 leeggevist. Dit heeft grote gevolgen voor mens, dier en milieu.

Steeds meer mensen kiezen ervoor meer plantaardig te eten om diverse redenen zoals hun ecologische voetafdruk, gezondheid en dierenwelzijn. Dat consumenten steeds bewuster worden, komt onder meer door social media en populaire documentaires op Netflix en You Tube als ‘What The Health’, ‘Food Choices’ ‘Seaspiracy’.


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018