Deze week heeft Lidl Nederland de eerste vleesvrije folder uitgegeven. Sanne Bogaarts, manager CSR bij Lidl: "Enerzijds introduceert Lidl steeds vaker diervriendelijker vlees voorzien van het Beter Leven of Biologisch keurmerk. Daarnaast willen we ook laten zien dat klanten vaker en gemakkelijk kunnen kiezen voor een dagje zonder vlees. Zo beloofden we eerder dit jaar minimaal twee keer per jaar een vleesvrije folder te maken. In deze folder wordt geen reclame gemaakt voor vlees. Stichting Wakker Dier was erg enthousiast over dit initiatief en laat hun enthousiasme blijken in een tweet."
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Ekoplaza kijkt niet alleen naar producten, maar naar de onderneming erachter
-
Exki ambieert expansie in Vlaanderen
-
Jumbo benoemt Hendrik Jan Roel als CFO
-
AGF leidt biologische omzet in supermarkten
-
Druiven voor 14 euro? Slaat ultraluxe bio-supermarkt ook in Nederland aan?
-
"Er leeft nog zoveel onduidelijkheid over biologisch in de retail"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Ekoplaza ontbreekt op Superlijst Groen 2025