Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Abonneren
Vacatures
Bio-aandeel in omzet naar 5,8%
Rewe publiceert duurzaamheidsrapport 2017
Rewe heeft haar online-duurzaamheidsrapport voor het jaar 2017 onder de titel 'Tradition. Vielfalt. Zukunft.' ('Traditie. Veelzijdigheid. Toekomst') gepubliceerd. Met het rapport documenteert het bedrijf haar duurzame engagement binnen de vier zuilen van haar duurzaamheidsstrategie: 'groene producten', 'energie, klimaat en milieu', 'medewerkers' en 'maatschappelijk engagement'.
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Lees hier het duurzaamheidsrapport.
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken