Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Rewe publiceert duurzaamheidsrapport 2017
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).