Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).

Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Bio-aandeel in omzet naar 5,8%
Rewe publiceert duurzaamheidsrapport 2017
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw