Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Bio-aandeel in omzet naar 5,8%
Rewe publiceert duurzaamheidsrapport 2017
Rewe heeft haar online-duurzaamheidsrapport voor het jaar 2017 onder de titel 'Tradition. Vielfalt. Zukunft.' ('Traditie. Veelzijdigheid. Toekomst') gepubliceerd. Met het rapport documenteert het bedrijf haar duurzame engagement binnen de vier zuilen van haar duurzaamheidsstrategie: 'groene producten', 'energie, klimaat en milieu', 'medewerkers' en 'maatschappelijk engagement'.
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Lees hier het duurzaamheidsrapport.
Rewe maakt al sinds 2008 actuele cijfers over de ontwikkeling van haar duurzame engagement bekend. "We merken heel duidelijk de continue groeiende betekenis van het onderwerp duurzaamheid voor onze klanten, voor NGO's en andere stakeholders. Als coöperatief traditiebedrijf zit duurzaamheid sinds de jaren '90 in onze bedrijfscultuur verankert en bekommeren we ons om de duurzame verdere ontwikkeling van producten en services", aldus Lionel Souque, bestuursvoorzitter van Rewe, naar aanleiding van de publicatie van het rapport. "Duurzamere producten worden steeds belangrijker en zijn tegenwoordig een zwaartepunt binnen ons werk", aldus Lionel. Dit is onder andere duidelijk te zien aan het continu groeiende aandeel aan bio-producten. Zo steeg het aandeel van bio-producten in de totale omzet bij de Rewe-supermarkten tussen 2015 en 2017 van 5,1 procent naar 5,8 procent. Met name de categorie groenten en fruit droeg hier sterk aan bij. In deze categorie nam het aandeel van bio-producten aan de totale omzet toe van 9,9 procent (2015) naar 11,6 procent (2017).
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-23 Duitsland: Aldi Süd blijft nummer één retailer in biologische producten
- 2022-05-23 Eerste Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten