Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

"Er kwam al snel vraag naar bars zonder melk"

Lovechock Creamy Bars te herkennen aan pasteltinten

Tholen - Lovechock introduceerde in september haar nieuwe Creamy Bars. In navolging van de vorig jaar geïntroduceerde Mylk Tablets, ook met fijne hazelnootcrème. "Dit maakt deze producten wat meer toegankelijk voor liefhebbers van melkchocolade. Na de introductie van de tablets kwam er vanuit de markt al snel vraag naar dergelijke bars zonder melk. Ze gebruiken ongeroosterde hazelnoten en vermalen die met de rauwe cacaomassa. Hierdoor hebben de bars een smeuïge romige smaak. Net als al onze producten zijn ook deze nieuwe producten vegan", vertelt Carine Heidendal, Chief Happiness Brand Builder bij Lovechock.



Carine geeft aan dat de eerste reacties erg positief zijn. "Er is veel vraag naar en de opnamebereidheid in de winkels is goed. Op beurzen krijgen we ook enthousiaste reacties. Wanneer mensen aangeven dat ze het cacaogehalte in onze andere producten te hoog vinden, wijzen we ze op deze nieuwe lijn en daar reageert men vervolgens erg positief op."



De Creamy Bars zijn er in twee varianten: Coconut/Nibs en Hazelnut/Matcha. "In de eerstgenoemde hebben we kokosrasp en knapperige cacaonibs verwerkt. Het zoete en tropische van de kokos en de bite van de nibs combineert heel mooi met elkaar. Ook de hazelnoot en matcha passen goed bij elkaar, de matcha thee geeft de bar een iets meer bittere smaak."

Nieuwe look

Sinds de zomer zijn de Lovechock Bars ook nog eens voorzien van een nieuwe uitstraling. "De labels op de verpakking hebben opvallende kleuren gekregen. Hierdoor zijn de verschillende smaken makkelijker te herkennen en kan men zonder moeite zijn of haar favoriet in het schap terugvinden. De Creamy Bars zijn te herkennen aan de pasteltinten. Verder zijn de originele bars voorzien van een lichte wikkel en liggen de nieuwe Creamy Bars met een donkere wikkel in het schap. Voor de winkelier hebben we bewust een gat in de omdoos gemaakt. Hiermee is van buitenaf al te zien om welke variant het gaat."



Een andere vernieuwing is dat de Bars nu in zes blokjes verdeeld zijn in plaats van vier. "Hierdoor is de reep eenvoudiger te eten." Carine erkent dat het belangrijk is om te blijven ontwikkelen. "We merken dat er meer merken bij komen op de markt. Een goed teken, hieruit blijkt dat ook hierin het bewustzijn alleen maar verder toeneemt. Wij groeien in onze belangrijkste markten. Duitsland is de grootste markt, daarna volgt de Benelux en dan Frankrijk, hier groeien we momenteel het hardst."

Voor meer informatie:

Carine Heidendal
Lovechock
Asterweg 20 E1
1031 HN Amsterdam
T: 020-7609104
carine@lovechock.com
www.lovechock.com

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven