Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Elkaar versterken en de branche vooruit helpen"

Grote saamhorigheid op eerste lustrum Biobites

Tholen – Het eerste lustrum van Biobites werd afgelopen vrijdag feestelijk afgetrapt in De Moestuin in Utrecht. Een gemêleerd gezelschap van zakenpartners en andere like-minded ondernemers deelde mee in de feestvreugde. Een groep die Biobites-oprichtster Simone van der Heide beschouwt als een grote familie. "Er is een geweldige klik tussen ons. We proberen elkaar continu te helpen en waar mogelijk te versterken." Zonder een voorschot te nemen op het lekkers van de goedheiligman, verklapt ze dat er begin volgend jaar een zoete lekkernij wordt geïntroduceerd. Wat precies blijft nog even geheim.



Op de pittoreske locatie aan de rand van Utrecht kwamen uiteenlopende biobedrijven bijeen. Zo kon men terecht voor zeewierproducten van Your Well, chocolade van Brick of Raw of Chokbites, quinoa en aanverwante producten van Iliana Peralta, vegan kazen van Charly’s all is fair, een verzorgingslijn voor baby’s (nu óók voor heren!) van Petit & Jolie en nog diverse andere producten. 



Ook werden er productpresentaties verzorgd. Tussendoor kon men zich te goed doen aan veganistische en glutenvrije versnaperingen. Bekende en beginnende bloggers waaronder Foodless, Eethetbeter en Cleaneatingnow kregen een 'mystery bag' mee om hun ervaringen met de buitenwereld te delen. Zelf toonde Biobites een nieuwe display voor de 'to go'-verpakking van haar crackerlijn. 



De samenwerking met collega-ondernemers geeft volgens Simone een hoop voldoening. Zo gebruikt Biobites de zeewier van Your Well als ingrediënt voor de hartige crackers. Ook op het vlak van winacties en beurzen werken de bedrijven met elkaar samen. "Zo help je elkaar en de branche op een veel snellere en leukere manier vooruit."



Terugkijkend op het vijfjarig bestaan is Simone trots op de standvastige koers die Biobites heeft gevaren. "Het vasthouden aan de eigen principes, de focus op pure, onbewerkte producten zonder daarbij concessies te doen en ook onze blijvende bijdrage aan een bewuste levensstijl, zullen we ook in de komende jaren voortzetten." Niet alleen in eigen land, maar ook daarbuiten. Verschillende producten van Biobites zijn sinds kort ook in België en Frankrijk verkrijgbaar. De Engelse markt volgt in januari 2018. Ook heeft Simone haar vizier op de Verenigde Staten gericht.



Voor meer informatie: