Duurzame boodschappenroute door de winkel
Jumbo doet mee aan Bio10daagse
"Als grote supermarktketen nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We voelen ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen, voor de huidige en toekomstige generaties. We geloven dat we alleen samen de wereld écht kunnen verbeteren. Met onze duurzame principes als uitgangspunt doen we dit stap voor stap samen met al onze medewerkers, ondernemers, klanten, leveranciers en ketenpartners", vertelt Colette Cloosterman - van Eerd, Lid van de Raad van Bestuur en CCO van Jumbo supermarkten. "Bij Jumbo beschouwen we onze winkels als ideale plek om klanten te inspireren en stimuleren om gezondere en duurzamere producten te gebruiken."
Bij Jumbo vind je steeds meer duurzame producten in het schap. Jumbo helpt en stimuleert klanten vaker te kiezen voor deze producten, vaak voorzien van één of meer keurmerken. Van de honderden duurzame producten heeft Jumbo er dit najaar ruim 100 uitgekozen en voorzien van een speciaal schapkaartje. Hierdoor ontstaat een duurzame boodschappenroute door de winkel en maakt Jumbo het voor de klant makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Jumbo heeft afgelopen jaar een inhaalslag ingezet ten opzichte van de markt met haar assortiment. Zowel voor duurzaam als biologisch groeit Jumbo's omzetaandeel harder dan de Nederlandse markt als geheel.
De beweging naar een duurzamer schap wordt dit najaar ook zichtbaar tijdens de landelijke keurmerkweken, die voortvloeien vanuit de verschillende keurmerken, zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), de Bio10daagse, Fairtradeweek en de BeterLevenWeek. In de Jumbo winkels en op jumbo.com staan de keurmerken tijdens deze weken ook centraal. Er wordt uitgelegd wat de keurmerken betekenen en in de winkel en het Hallo Magazine worden klanten geïnspireerd door speciale aanbiedingen en bijzondere productintroducties. Dit najaar volgen er nog meer 'duurzame' aankondigingen.
Bron: Jumbo
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-06 Färm breidt uit met zes winkels
- 2023-06-06 Hoge inflatie speelt bio parten blijkt uit consumptiecijfers VLAM
- 2023-06-01 Testaankoop vergelijkt prijzen: bio-producten versus gewone huismerken
- 2023-05-30 Bio-Planet breidt uit naar Luxemburg in 2024
- 2023-05-24 Lokaal assortiment is booster voor zelfstandige supermarkten en lokale economie
- 2023-05-22 "Alle landbouw en afzet biologisch verschaft duidelijkheid voor iedereen"
- 2023-05-19 "Ik wil een bijdrage leveren aan een heel ander voedselsysteem"
- 2023-05-16 Diny van der Klis wil het stokje doorgeven in Oudewater
- 2023-05-11 Amerikaanse biologische voedselverkoop overschrijdt 60 miljard dollar in 2022
- 2023-05-10 Alnatura in Darmstadt heeft beste biologische groenten- en fruitafdeling van Duitsland
- 2023-05-09 Ekoplaza België ziet duidelijke terugval in verkoop, maar: "potentieel van bio is groot"
- 2023-05-05 Prijsverlagingen Lidl in onder andere biologische groenten
- 2023-05-05 Doornik verwelkomt gloednieuwe Bio-Planet
- 2023-05-03 Holland & Barrett snelste stijger in de retailbranche
- 2023-05-02 Duurzamere voeding blijft aan belang winnen: +11% in 2022
- 2023-05-01 Grote berg compost blikvanger tijdens 'stronteigenwijs' voorjaarsspektakel
- 2023-05-01 Reorganisatieplan SuperBioMarkt goedgekeurd
- 2023-04-28 Duitse supermarkt Alnatura geeft scholieren korting
- 2023-04-25 "Dennree neemt resterende basic-winkels in Oostenrijk over"
- 2023-04-25 Planet Organic-oprichter keert terug om reddingsoperatie te leiden