Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duurzame boodschappenroute door de winkel

Jumbo doet mee aan Bio10daagse

Deze week geeft Jumbo het startsein voor haar duurzaamheidsweken. Aan de hand van een duurzame boodschappenroute door de winkel maakt Jumbo het haar klanten makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Dit najaar vinden er verschillende landelijke keurmerkweken plaats zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), de Bio10daagse, Fairtradeweek en de BeterLevenWeek. Deze keurmerken staan de komende tijd ook bij Jumbo centraal.



"Als grote supermarktketen nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We voelen ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen, voor de huidige en toekomstige generaties. We geloven dat we alleen samen de wereld écht kunnen verbeteren. Met onze duurzame principes als uitgangspunt doen we dit stap voor stap samen met al onze medewerkers, ondernemers, klanten, leveranciers en ketenpartners", vertelt Colette Cloosterman - van Eerd, Lid van de Raad van Bestuur en CCO van Jumbo supermarkten. "Bij Jumbo beschouwen we onze winkels als ideale plek om klanten te inspireren en stimuleren om gezondere en duurzamere producten te gebruiken."

Bij Jumbo vind je steeds meer duurzame producten in het schap. Jumbo helpt en stimuleert klanten vaker te kiezen voor deze producten, vaak voorzien van één of meer keurmerken. Van de honderden duurzame producten heeft Jumbo er dit najaar ruim 100 uitgekozen en voorzien van een speciaal schapkaartje. Hierdoor ontstaat een duurzame boodschappenroute door de winkel en maakt Jumbo het voor de klant makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Jumbo heeft afgelopen jaar een inhaalslag ingezet ten opzichte van de markt met haar assortiment. Zowel voor duurzaam als biologisch groeit Jumbo's omzetaandeel harder dan de Nederlandse markt als geheel.

De beweging naar een duurzamer schap wordt dit najaar ook zichtbaar tijdens de landelijke keurmerkweken, die voortvloeien vanuit de verschillende keurmerken, zoals de Bewuste Visweek (MSC/ASC), de Bio10daagse, Fairtradeweek en de BeterLevenWeek. In de Jumbo winkels en op jumbo.com staan de keurmerken tijdens deze weken ook centraal. Er wordt uitgelegd wat de keurmerken betekenen en in de winkel en het Hallo Magazine worden klanten geïnspireerd door speciale aanbiedingen en bijzondere productintroducties. Dit najaar volgen er nog meer 'duurzame' aankondigingen.

Bron: Jumbo
Publicatiedatum: