Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
't Schop en Kleinlangevelsloo
Bio-boerderijen in finale 'Pimp My Farmshop'
In de campagne 'Over de vloer bij de boer' brengt FoodInspiration de consument op het erf van de boer én laten ze de consument kennis maken met verse boerenproducten. Met de actie 'Pimp my Farmshop' helpen ze een bedrijf de traditionele boerderijwinkel om te toveren tot een trendy farmshop; als voorbeeld voor alle andere boerderijwinkels van ons land.
Ruim 40 agrarische bedrijven hebben zich aangemeld om kans te maken op een complete restyling van hún boerderijwinkel. Door hun stem uit te brengen bepaalden foodprofessionals en consumenten welke vijf boerenbedrijven zich als eerste plaatsten voor de finale, en daarmee kans te maken op het winnen van Pimp My Farmshop. Tot de vijf finalisten behoren ook twee biologische boerderijen:
Bio-boerderij 't Schop uit Hilvarenbeek
Biologisch melkveebedrijf en kaasmakerij Kleinlangevelsloo uit Raalte
Landwinkel en schenkerij De Kastanjeboom uit Bunschoten
Kaasboerderij Heileuver uit Dalmsholte
Kaasboerderij de Buitenhoeve uit Haaften
Op 1 september maakt de jury bekend wie andere vijf finalisten zijn. Alle finalisten worden uitgenodigd voor een trainingsdag. Tijdens deze dag worden de boeren gecoacht in het opstellen van een plan voor de restyling van hun boerderijwinkel. Tijdens de finaledag op 10 oktober presenteren de tien finalisten hún plan. Uit deze tien plannen selecteert de jury de winnaar van Pimp My Farmshop; de boerderijwinkel die wordt omgetoverd tot een moderne farmshop.