"Je kunt een citroen naar krab laten smaken, maar moet je dat willen?"

Foodvision introduceert vijf e-nummervrije salades voor op brood en toast



Tholen – Mensen zijn visueel ingestelde en associatieve wezens. We zien patronen, leggen verbanden en maken ons dát wat we gewend zijn eigen. "Volgens die redenering herkennen veel consumenten een zalmsalade voor op brood of toast pas als zodanig als deze een oranje kleur heeft. En dat terwijl die kleur helemaal niet producteigen is", vertelt André Buys van Foodvision Nederland. Met een vijftal e-nummervrije salades toont de onderneming uit Goes wat er werkelijk schuilgaat achter de bereiding van pure en authentieke producten. "We hebben een verhaal te vertellen."


Ei-Bieslook Salade.

Foodvision zag, na jarenlange brainstormsessies, in november 2015 het licht. "Vanaf dag één stelden we onszelf als doel om versconcepten te ontwikkelen op basis van pure ingrediënten, zonder gebruik van e-nummers. Die filosofie grenst natuurlijk al aan biologisch, dus de stap extra was al snel gemaakt", licht André toe. "Door deze keuze hebben de producten een smaakintensiteit die je maar zelden terugziet in de stereotype salades. Waarom sleutelen aan een product als de basisingrediënten zoveel smaak bevatten? Je kunt met de huidige technologie een citroen naar krab laten smaken, bij wijze van spreken, maar moet je dat willen?"


Kip-Kerrie Salade.

André is overigens niet gekant tegen het gebruik van e-nummers. "Het zijn hulpstoffen die hun waarde al diverse malen hebben bewezen, in termen van bijvoorbeeld houdbaarheid, maar je producten zijn er niet van afhankelijk. Zoals de benaming 'hulpstof' al aangeeft, is het niet broodnodig. Als het gaat om smaakbeleving, zitten zulke toevoegingen juist in de weg, vinden we bij Foodvision."


Vis Cocktail Pikant.

Het bedrijf heeft vijf salades voor op toast en brood ontwikkeld. Alle salades worden bereid op basis van zelf geproduceerde mayonaise, er wordt geen suiker toegevoegd en alle producten hebben een gereduceerd zoutgehalte. Het assortiment bestaat uit een drietal vissalades (Zalmsalade, Vis Cocktail Pikant, Tonijn Cocktail), Ei-Bieslook Salade en Kip-Kerrie Salade. Alleen de Tonijn Cocktail is niet biologisch gecertificeerd, simpelweg omdat er geen tonijn met biolabel beschikbaar is. De gebruikte tonijn is echter afkomstig van duurzame visserij. De vis wordt met lijn en hengel op open zee gevangen. Er is dus geen sprake van bijvangst.


Zalmsalade.

Ook over de verpakking is nagedacht. In samenwerking met de leverancier is een volledig recyclebare verpakking met eersteklas duurzaamheidsprofiel ontwikkeld op basis van kalk. Foodvision Nederland is het eerste bedrijf dat binnen deze productgroep gebruikmaakt van deze nieuwe verpakking.


Tonijn Cocktail.

Naast bovenstaand assortiment ontwikkelt Foodvision nog een aantal andere producten naar hetzelfde concept, waaronder garnaalmarinades en twee nieuwe salades. Alle producten verschijnen ook in niet-biologische vorm. De producten worden onder twee labels uitgebracht. Foodfinesse vertegenwoordigt het consumentenlabel en Saladfinesse is de lijn voor foodservice en de traditionele groothandel.


Het assortiment onder foodfinesse bestaat uit een drietal vissalades (Zalmsalade, Vis Cocktail Pikant, Tonijn Cocktail), Ei-Bieslook Salade en Kip-Kerrie Salade. Alleen Tonijn Cocktail (niet op de foto) is niet biologisch-gecertificeerd verkrijgbaar.

Voor meer informatie:
Foodvision Nederland BV
Gebroeders Speykerstraat 1
4462 GJ Goes
T: +31 (0)113-348674
F: +31 (0)113-348675
info@foodvisionnederland.nl
www.foodvisionnederland.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven