
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Soil Association:
"Britse consumenten voelen zich misleid door bio-cosmetica"
Soil Association hekelt het feit dat biologische cosmetica niet onderhevig is aan Europese wettelijke standaarden. De organisatie vindt het eveneens onthutsend dat "elke fabrikant of merk gelabeld kan worden als biologisch, zelfs als het gehalte biologische ingrediënten verwaarloosbaar klein is".
"Dit is pas het topje van de ijsberg", aldus Peter Melchett van Soil Association. "De labels op de producten die we onderzochten, stonden vol met verwarrende termen. Voor consumenten is het zo bijna ondoenlijk om er zeker van te zijn of ze een bewuste keuze maken."
De markt voor bio-cosmetica zit in het VK in de lift. In 2016 steeg de markt met meer dan 20%. De marktwaarde wordt geschat op circa 61,2 miljoen Britse Pond.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 Nieuw Brain Health-supplement: Active Mind Complex
- 2023-03-24 Weleda volgens Nederlandse consumenten het meest duurzame beautymerk
- 2023-03-22 Nieuwe driedelige skincare-lijn voor de gevoelige huid: Find Balance
- 2023-03-13 Nieuwe shampoo & body bar voor de gevoelige huid
- 2023-03-10 Bamboovement wint Best New Product Award Vivaness 2023 met natuurlijk wegwerpscheermesje
- 2023-03-10 Miljoenste potje deodorant verkocht na bescheiden start aan de keukentafel
- 2023-02-21 "Ander geurspectrum waarmee we weer nieuwe consumenten kunnen aanspreken"
- 2023-02-13 Nieuwe rijke body butter genomineerd voor Baby Innovation Award
- 2023-02-13 Frisse oksels voor Valentijn
- 2023-02-08 "Dit natuurlijke scheermes heeft zeker het potentieel om de in-plastic-vergulde scheermesmarkt te vernieuwen"
- 2023-02-01 Vraag naar biologische paddenstoelsupplementen blijft toenemen
- 2023-01-05 Van kruidenwinkel naar wereldwijde distributie: 50 jaar Urtekram
- 2023-01-04 Verzorgingsmerk plant 814 bomen met verkoop duurzame cosmetica
- 2022-12-23 Mattisson introduceert 14 biologische tincturen
- 2022-12-09 INIKA en WAAR organiseren #lashwithNOtrash inzamelingsactie voor Plastic Soup Foundation
- 2022-12-07 Vitamine C ontmoet Q10 in de nieuwe gezichtsverzorging van lavera
- 2022-12-05 Nieuw van Seepje: 100% natuurlijke handzeep mét navulling
- 2022-11-24 Nu ook een biobased opzetborstel voor Philips Sonicare
- 2022-11-10 Model Hailey Bieber zweert bij Weleda Skin Food Moisturizer
- 2022-10-28 (h)Eerlijk pakket voor winnaars Nationale Postcode Loterij