Soil Association:

"Britse consumenten voelen zich misleid door bio-cosmetica"

Consumenten twijfelen aan de oprechtheid van de term biologisch in combinatie met cosmetica. Uit onderzoek van de Britse Soil Association blijkt dat 76% van de ondervraagde respondenten in het Verenigd Koninkrijk zich na aanschaf van biologische cosmetica dikwijls bekocht voelt, vanwege onduidelijke of misleidende termen.

Soil Association hekelt het feit dat biologische cosmetica niet onderhevig is aan Europese wettelijke standaarden. De organisatie vindt het eveneens onthutsend dat "elke fabrikant of merk gelabeld kan worden als biologisch, zelfs als het gehalte biologische ingrediƫnten verwaarloosbaar klein is".

"Dit is pas het topje van de ijsberg", aldus Peter Melchett van Soil Association. "De labels op de producten die we onderzochten, stonden vol met verwarrende termen. Voor consumenten is het zo bijna ondoenlijk om er zeker van te zijn of ze een bewuste keuze maken."

De markt voor bio-cosmetica zit in het VK in de lift. In 2016 steeg de markt met meer dan 20%. De marktwaarde wordt geschat op circa 61,2 miljoen Britse Pond.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven