
Hij geeft aan dat Van Haver Tot... ook naar het buitenland gaat met de biologische producten. "Daarom hebben we besloten om aan de BIOFACH deel te nemen. 'Van Haver Tot...' is het merk voor de Benelux. Voor de overige landen in Europa hebben we op de BIOFACH de merken 'From Oats To...' en 'Von Hafer Bis...' geïntroduceerd."
Van Haver Tot... presenteerde op de BIOFACH ook een nieuw concept, de zogenaamde overnight oats. "Dit concept bestaat uit volkorenhaver met of zonder fruit en yoghurt of kwark. Dit hebben we ontwikkeld in samenwerking met Weerribben Zuivel. De overnight oats zijn ideaal als ontbijt of tussendoortje en bevat geen toegevoegde suiker of conserveermiddelen. Binnenkort brengen we ook een vegan variant hiervan op de markt."

Het biologische assortiment van Van Haver Tot... bestaat verder uit diverse vegetarische producten, zoals balletjes en burgers van rode biet & cranberry, pompoen & wortel, groene asperges & courgette en boerenkool & pastinaak. En een etnische range met Thai Sweet Chili, Mexicaans en Javaans. De glutenvrije granolarepen van Van haver Tot... zijn er in vier smaken, waaronder Chocolade & Hazelnoot en Cranberry & Walnoot. Huub: "Deze repen liggen onder meer bij de NS-kiosken."
Huub vertelt dat de producten geen toegevoegde suiker of conserveermiddelen bevatten. "We werken met heel pure recepten. Zo maken we onze vegetarische balletjes en burgers zoals je dit zelf thuis zou kunnen doen. Ze bestaan uit haver met linzen, groenten en kruiden."
Geslaagd beursdebuut
Hij geeft aan dat het contact met de andere ondernemers op de beurs ook heel leuk en leerzaam was. "Zeker als je er voor de eerste keer staat. Het is ook heel spannend wat het gaat opleveren." Hij is er zeker van dat de beursdeelname de deuren naar het buitenland heeft geopend. "Onze targetlanden zijn België, Duitsland, het VK en de Scandinavische landen. Daar wordt ook heel veel haver gegeten. En haver is ook daar hip. Op de beurs is daar vandaan veel interesse getoond. Ook vanuit Italië was er belangstelling voor onze vegetarische producten. We hebben er heel veel potentiële klanten uitgehaald. Dit maakte onze deelname heel waardevol."Voor meer informatie:
Huub Schoemaker
hschoemaker@2bdede.nl
www.vanhavertot.nl