Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Testvrienden geven heel waardevolle informatie"

Amanprana ziet groeiende interesse voor lichaamsverzorgingsproducten

Tholen - Dana van Oeteren werkt al acht jaar bij Noble House. Van begin af aan is ze betrokken bij de ontwikkeling en productie van de verzorgingsproducten van het merk Amanprana. "Inmiddels weet ik maar al te goed welke stappen je moet nemen in het productontwikkelingsproces. Toch is elk proces anders. Zo vraagt elk nieuw product een totaal andere aanpak of onderzoek omdat het telkens een andere uitwerking of doelgroep heeft. Het creëren van een samenstelling zelf is in het hele proces het boeiendste en het leukste. Ten opzichte van alle wettelijke documenten die in orde moeten zijn, of het klasseren van ingrediënten, samenstellen van de ingrediënten, afvullen, de administratie van de producten in het algemeen, dat vormt een totaalpakket van A tot Z waar heel wat aandacht en geduld voor nodig is", aldus Dana.


Dana op het kantoor van Noble House in Schoten (België). Ze toont de Razoli scheerolie voor vrouwen.

Dana heeft in de loop van de jaren een enorme ontwikkeling gezien in de markt voor biologische verzorgingsproducten. "In het begin heb ik heel veel moeten uitzoeken over de wetgeving. Dit was toen totaal onoverzichtelijk. Tegenwoordig beschikken we over heel veel informatie en is ons volledige assortiment 100% biologisch en 100% natuurlijk."

In de productontwikkeling werkt Amanprana voor de lichaamsverzorging met zogenaamde 'testvrienden'. "Zij kunnen zich via de website aanmelden. Laatst was er een test gaande met tepelklovenbalsem. Zo'n test is heel waardevol in de productontwikkeling, het levert me altijd heel veel informatie op. De reacties zijn tot nu toe al heel positief en veelbelovend, dit product is zo'n mooi alternatief voor wat er al op de markt is. De tepelklovenbalsem van Amanprana bevat 100% natuurlijke en 100% biologische ingrediënten die na het aanbrengen wegsmelten op de huid. Het helpt tegen jeuk en pijn en het beschermt tegen infecties omdat het antibacteriële en herstellende ingrediënten bevat. Een ander groot voordeel is dat er weinig huidcontact nodig is om het goed aan te brengen. Dat is ideaal wanneer de huid al beschadigd is. Ook voor de baby heeft het voordelen. Zo bevat kokosolie antibacteriële eigenschappen die werkzaam kunnen zijn bij spruw en is het zeer waardevol om de babydarmpjes in balans te houden." Van de balsem komt er ook een pocketvariant 'Tepelklovenolie' voor onderweg.



Scheerolie

Dana is onder meer erg trots op de Razoli scheerolie voor vrouwen van Amanprana. "Dit is momenteel één van de meest waardevolle producten, zeker nu het lente is en de zomermaanden stilletjes aan aanbreken. Ik heb het ontwikkeld en getest toen ik zelf onder de douche stond, en het is een wondermiddeltje. Het is dan ook super praktisch in gebruik tijdens het douchen. Ook de geur is heerlijk en men heeft geen last van uitslag na het scheren. Ik hoorde onlangs ook dat schoonheidsspecialisten onze Razoli scheerolie gebruiken als verzorgingsproduct voor na het harsen. Een mooier compliment kunnen ze ons niet geven."

Kenmerkende verpakking

Dana zit ook achter de introductie van de bijzondere en kenmerkende verpakking van de nieuwste Amanprana-verzorgingsproducten (waaronder de scheerolie), aan de binnenkant van het op een lotusbloem geïnspireerde doosje staat nog meer informatie over het product. "Veel klanten gaven aan dat ze de flesjes liever in een doosje zagen. Na het zien van een verpakking op een beurs raakte ik geïnspireerd voor het ontwerp van een doosje die als een lotus open gaat, met onze verpakking als het mooie resultaat. Hierdoor kunnen we ook binnenin de verpakking veel informatie kwijt over het product en de verzorgingsproducten van Amanprana in het algemeen."



Kopen consumenten die regelmatig voedingsproducten van Amanprana in hun boodschappenmandje leggen ook automatisch de verzorgingsproducten? "Dat is niet zo makkelijk te zeggen, maar over het algemeen is het wel zo dat mensen die enthousiast zijn over de voedingsproducten van Amanprana wel makkelijkere interesse tonen in de verzorgingsproducten en ze daardoor ook eventueel aanschaffen. Voor wat betreft verzorgingsproducten zijn mensen vaak heel behouden, ze blijven bij hun vaste merk. De vraag is dan hoe wij ze kunnen overtuigen om van hun oude product af te stappen? Dit lukt alleen wanneer ons product duidelijke voordelen biedt ten opzichte van andere producten. En dat is ook zo, de aandacht en interesse voor onze lichaamsverzorging blijft dan ook steeds maar groeien."

Voor meer informatie:

Dana Van Oeteren
Manager & Product Ontwikkelaar Bio Bodycare
Noble House nv
Brechtsebaan 42 unit 70
BE-2900 Schoten, België
+32 (0)3 6202655
dana@noble-house.tk
www.noble-house.tk