Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marqt heeft meer winkels nodig om winstgevend te worden

Marqt wil op een andere manier gaan communiceren met klanten. Dit meldt Levensmiddelenkrant. De supermarktketen wil van haar elitaire imago af. Algemeen directeur Meike Beeren zegt in een interview met Het Parool: "Die elitaire indruk komt niet alleen door de prijs van de producten, er zit iets niet goed in onze uitleg, in de samenstelling van ons assortiment, in het winkelinterieur, waardoor die indruk ontstaat. Ons imago komt voort uit de manier waarop we onze winkels maken en de producten aanbieden."

Beeren is van mening dat de winkels een te luxe uitstraling hebben. Er is aan architecten gevraagd om met natuurlijke materialen te werken en een omgeving te maken die de schoonheid van het eten ondersteunt. Vandaar dat er zo min mogelijk meubilair in de winkel staat en zijn de plafonds opengelaten. De huidige inrichting geeft volgens Beeren echter een te luxe beeld. "Later leerde ik dat dat werkt voor kledingmerken als Zara en H&M, waar ze de goedkoopste producten in een chique omgeving leggen. Bij ons heeft dat juist een tegengesteld effect."

Beeren zegt verder dat Marqt in de jaargang 2014/2015 winstgevend moet worden. Komende maand openen er weer twee nieuwe winkels in Amsterdam, in de Linnaeusstraat (20 november) en de Bilderdijkstraat. "Alle winkels dragen positief bij aan ons resultaat. Om onderaan de streep geld te verdienen, hebben we dus meer winkels nodig. Ik denk dat we nu tegen twaalf maanden aankijken waarin we het nulpunt bereiken en zelf kunnen investeren in verdere groei."

Bron: Levensmidddelenkrant



Publicatiedatum: