Marqt wil op een andere manier gaan communiceren met klanten. Dit meldt Levensmiddelenkrant. De supermarktketen wil van haar elitaire imago af. Algemeen directeur Meike Beeren zegt in een interview met Het Parool: "Die elitaire indruk komt niet alleen door de prijs van de producten, er zit iets niet goed in onze uitleg, in de samenstelling van ons assortiment, in het winkelinterieur, waardoor die indruk ontstaat. Ons imago komt voort uit de manier waarop we onze winkels maken en de producten aanbieden."
Beeren is van mening dat de winkels een te luxe uitstraling hebben. Er is aan architecten gevraagd om met natuurlijke materialen te werken en een omgeving te maken die de schoonheid van het eten ondersteunt. Vandaar dat er zo min mogelijk meubilair in de winkel staat en zijn de plafonds opengelaten. De huidige inrichting geeft volgens Beeren echter een te luxe beeld. "Later leerde ik dat dat werkt voor kledingmerken als Zara en H&M, waar ze de goedkoopste producten in een chique omgeving leggen. Bij ons heeft dat juist een tegengesteld effect."
Beeren zegt verder dat Marqt in de jaargang 2014/2015 winstgevend moet worden. Komende maand openen er weer twee nieuwe winkels in Amsterdam, in de Linnaeusstraat (20 november) en de Bilderdijkstraat. "Alle winkels dragen positief bij aan ons resultaat. Om onderaan de streep geld te verdienen, hebben we dus meer winkels nodig. Ik denk dat we nu tegen twaalf maanden aankijken waarin we het nulpunt bereiken en zelf kunnen investeren in verdere groei."
Bron: Levensmidddelenkrant
Abonneren
Vacatures
Marqt heeft meer winkels nodig om winstgevend te worden
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken