Aldi Zwitserland heeft per 1 november het nieuwe Zwitserse bio-label 'Nature Suisse Bio' gelanceerd, meldt de Zwitserse website Schweizerbauer.ch. Hiermee speelt de discounter in op de gestegen vraag naar biologisch geproduceerde producten uit Zwitserland. De producten met het nieuwe bio-label voldoen aan de eisen van de Zwitsere bio-verordening.
Tot nu toe telt het 'Nature Suisse Bio' label 11 producten. De discounter is echter van plan het aanbod verder uit te breiden. De prijzen van de bio-producten van Aldi zullen onder die van de biologische producten van Coop en Migros liggen, bevestigt Aldi Zwitserland op aanvraag. "Iedereen moet zich biologische producten kunnen permitteren", aldus het bedrijf. De voordelige verkoopprijzen zullen echter geen negatieve uitwerking hebben op de producentenprijzen, maar worden bereikt door kostenvoordelen vanwege onder andere een beperkt assortiment, een efficiënte logistiek en een rationele verkoop-presentatie.
Klik hier voor meer informatie.

Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
Top 5 - gisteren
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Pipie Smits van Oyen is nieuwe voorzitter Biohuis
- Lidl zet in op biologische huismerken
- Speeltuin voor opgehokte kippen
- Groenboeren Conferentie 'Hoe dan wel?': zaterdag 4 februari op Educatorium UvU
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken