Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coenecoop zet zich in voor Movember

Vanaf aanstaande zaterdag 1 november gaat Coenecoop zich helemaal inzetten voor Movember. Dit doen ze met een bijzondere wijn en etiket.

De biologische pioniers uit de Languedoc maken sinds de begin jaren 80 biologische wijn. Het domaine, bekend van de betere landwijnen zoals Pure, weet zich ook steeds beter te onderscheiden op een iets hoger niveau. Cuvee Le Manpot is daar een goed voorbeeld van. De Snor op het etiket is een ode aan de Opa van Francois Delhon die zijn gezicht sierde.



Het Domaine is gelegen in de driehoek Bérziers, Pézénas en is 60 hectare groot. De wijngaarden liggen op verschillende bodemtypes en daardoor worden er veel verschillend druivensoorten verbouwd. Cuvee Le Manpot bestaat uit een combinatie van de druivenrassen Cabernet Franc, Merlot en Cabernet Sauvignon (en klein beetje Syrah). Een gedeelte van de wijn (1/3) heeft houtopvoeding gehad en dit geeft de wijn net dat beetje extra. Het stoort niet maar helpt wel.

In de maand november staat deze wijn centraal om aandacht te vragen voor Movember foundation. Het hele team van Coenecoop Wine Traders laat zijn snor staan en draagt per verkochte fles 0,50 eurocent af aan de stichting. Consumentenprijs per fles tussen de 8,95 en 9,95 euro.

Voor meer informatie: wine@coenecoop.com
Publicatiedatum: