Laten wij eerlijk zijn de zomer gaat nu pas echt van start en tijdens de komende maanden is iedereen zo veel mogelijk gezellig buiten met familie en vrienden. Wat is er dan mooier dan een warme avond met een fris drankje en lekkere hapjes op de barbecue? Voor veel mensen houdt barbecueën in dat er veel vlees gegeten wordt en weinig anders dan dat. Daarom heeft Nature & More de campagne: 'Biologisch zomeren' ontwikkeld, waarin de hoofdrol wordt gespeeld door biologische groenten en fruit.
Michaël Wilde (Manager Duurzaamheid en Communicatie) legt uit: "Het doel van de campagne is om samen met onze klanten, consumenten te informeren dat je met biologische groenten en fruit een fantastisch, eenvoudig, kleurrijk, smaakvol alternatief hebt voor de onvermijdelijke worstjes en hamburgers."
Hij vervolgt: "Om de boodschap van 'Biologisch zomeren' over te brengen pakken we flink uit met een brede reeks 'point of sale'-materialen die de winkelier in staat stelt om zijn klanten met dit mooie verhaal te bereiken. Wij hebben attractieve flyers met eenvoudige, heerlijke recepten, aantrekkelijke posters en schapkaarten die gemakkelijk aan de doos of krat bevestigd kunnen worden.
De eerste reacties van klanten zijn erg positief. Christiaan Vis (accountmanager groothandel Duitsland): "Onze klanten zijn erg enthousiast over het thema, maar ook omdat dit soort acties de omzet vergroten en een prima PR zijn."
De campagne 'Biologisch zomeren' loopt door tot half september en concentreert zich op 8 zomerproducten, waaronder ananas, zoete aardappelen, Wild Wonder tomaten en aubergines.

Abonneren
Vacatures
- Afroeper / Inkoper
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
Top 5 - gisteren
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- "Gaat de basisprijs niet omhoog, dan is dit, vrees ik, de laatste generatie lokale telers"
- Recall mayonaise vanwege fout op het etiket
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Lidl zet in op biologische huismerken
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen