De consumenten in de Verenigde Arabische Emiraten hebben vertrouwen in biologische producten uit de Europese Unie. Uit een onderzoek van 'Euromonitor International' blijkt dat de consumenten twijfels hebben over de betrouwbaarheid van het bio-certificeringsproces in sommige landen. Zij geven er de voorkeur aan om producten te kopen die niet uit Azië of het Midden-Oosten komen en prefereren producten uit West-Europa en Noord-Amerika.
De vraag naar biologische producten in de Verenigde Arabische Emiraten blijft goed. Sterke economische groei zal de koopkracht vergroten en een groter wordend publiek zal de voorkeur gaan geven aan levensmiddelen van hoge kwaliteit. Alleen al voor verpakte biologische levensmiddelen wordt er een groei van +30% tot het jaar 2018 verwacht.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
- Partij voor de Dieren Zuid-Holland wil af van energieslurpende glastuinbouw
- "Als de biologische appelverkoop niet stijgt, zullen we onze Jonagold nooit verkocht krijgen"
- Welke taal spreken koeien?
- Eigenaren Sprinklr zien af van winst, het vergroten van de biodiversiteit heeft prioriteit
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken
- 2022-12-21 Berrie Franken neemt Ekoplaza in Nijmegen over
- 2022-12-21 Fluitekruid in Winsum wordt 33e Odin winkel