
Ze geeft aan dat Estafette Odin de Bezorgdienst rustig op wil bouwen. De bezorgdienst is eerst in Breda getest. "We hebben het concept inmiddels al wat breder opgezet. Zo zijn de bezorgroutes uitgebreid met de regio's Den Bosch, Tilburg en Amersfoort." Niet in al deze regio's is ook een Estafette-winkel te vinden. "Zeker als het gaat om het trekken van klanten is het uiteraard makkelijker als er een winkel in de buurt zit. Wel hebben we in Den Bosch al gemerkt dat we met promotie-acties de nodige aandacht kunnen trekken. En we merken nu al dat er herhalingsaankopen worden gedaan. Dat is een goed teken."

Zo gaat dat met een bestelling: koelvers in een koelbox, de rest in een krat…
Merle erkent dat de bezorgdienst qua logistiek zeker wat uitdagingen met zich meebrengt. "Daarom zijn we rustig begonnen met een aantal bezorgroutes. Als een klant bijvoorbeeld aangeeft van zes tot acht 's avonds thuis te zijn, moeten we ons daar ook aan houden. Op verzoek leveren we de bestellingen bij de buren af. De producten worden verpakt in kratten en koelboxen."
Ze benadrukt dat Estafette Odin de Bezorgdienst vooral ziet als een extra service. "Het is ideaal voor mensen waarvan de werktijden niet aansluiten op de openingstijden van onze winkels. Voor hen is het ook handig dat we de boodschappen op het werk kunnen bezorgen."
Ledenvoordeel
Net als in een aantal Estafette-winkels is het voor leden van de Coöperatie Odin ook in de Estafette Bezorgdienst mogelijk om boodschappen met ledenvoordeel te doen. Bij de producten staan twee prijzen: de normale prijs en een tweede, lagere prijs, voor leden. Wie lid wordt van de Odin-coöperatie en een maandelijkse bijdrage doet in de basiskosten van de winkel, betaalt bij het afrekenen ledenprijzen.Voor meer informatie:
Merle Koomans van den Dries
Estafette Bezorgdienst
[email protected]
www.estafettebezorgdienst.nl