Retailer zoekt aansluiting bij bewuste consument

Uitbreiding Leev-assortiment bij Albert Heijn

Diverse Leev-producten zijn te koop in vestigingen van Albert Heijn. Dit assortiment wordt nu uitgebreid met negen nieuwe Leev-producten. Hierdoor kan Albert Heijn met het uitgebreide assortiment aansluiten bij een doelgroep van bewuste jonge en oudere consumenten.

Sinds de oprichting van Leev in 2008, is het aanbod van producten en het aantal verkooppunten enorm gegroeid. Sinds deze week zijn daar 500 winkels van Albert Heijn bijgekomen. Leo Voorwinden is blij met deze uitbreiding: "Mijn passie voor gezond eten kan zo nog eenvoudiger de consument bereiken. De producten van Leev kenmerken zich door een bijzonder lekkere smaak en gezonde eenvoud tegen verrassende prijzen." Leev sluit met haar producten naadloos aan bij de hedendaagse behoefte naar superfoods en oergranen.


Links de biologische Oerwafels van Leev (spelt), rechts Leo Voorwinden met de Leev-producten.

Producten

Albert Heijn heeft de Oerwafels opgenomen in het assortiment in de varianten Spelt en Haver kamut. Deze oergranen zijn goed voor de gezondheid vanwege de grote hoeveelheden vitamines, mineralen en zemelen. Daarnaast is deze wafel rijk aan proteïnen, vezels en bevat veel meer mineralen zoals selenium en magnesium in vergelijking met moderne tarwe. Naast de Oerwafels heeft Albert Heijn ook een vijftal geroosterde oergranen als ontbijtvervangers opgenomen. Dit past in de trend van snel en makkelijk ontbijten. Deze granen zijn verpakt in transparante potten met eenvoudige labels. De reden hiervan is om het product volledig centraal te stellen en zo transparant mogelijk richting de consument te communiceren. Het concept oergranen bevat 5 aantrekkelijke soorten van havermout, muesli's, crunchy's, cornflakes en granola. Daarnaast maakte Albert Heijn de keuze om ook in het schap van tussendoortjes aantrekkelijke oerproducten toe te voegen. Leev heeft hiervoor oerkoeken en oercrackers ontwikkeld. Deze zijn gemaakt met granen uit een ver verleden zonder enige vorm van hedendaagse groeimanipulatie. Alle Leev-producten zijn biologisch gecertificeerd.

Over Leev

De visie van Leev is dat al het goede wat de mens nodig heeft in de natuur gevonden kan worden. De producten van Leev zijn zo samengesteld dat ze boordevol zitten met natuurlijke weldoeners. De volledige winst die Leev maakt komt ten goede van de Leev Foundation. Het motto van de Leev foundation is 'Leev en laat leven'. Daarom geeft Leev boeren eerlijke prijzen en werken zij met sociale werkplaatsen. De foundation wil Leven bevorderen en steunt natuur, landbouw en kleinschalige zorg, waaronder zorgboerderijen. Zorgboerderijen zijn een goed voorbeeld waar zorg voor mensen, natuur en eerlijk eten hand in hand gaan.

Voor meer informatie: www.leev.nu

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven