Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

We Twitteren minder vaak

We checken minder vaak Twitter, blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Dat is slecht nieuws voor Twitter, omdat er dan ook minder naar advertenties wordt gekeken.

Twitter is 148 miljard keer ververst en dat is 11 miljard keer minder dan in het kwartaal ervoor. Ook groeit het aantal tweeps minder snel. Het afgelopen kwartaal kwamen er dan wel 9 miljoen bij, maar dat zijn er veel minder dan in de kwartalen ervoor. De cijfers vallen niet goed bij beleggers, want het aandeel Twitter zakte met bijna 18 procent.

Het was de eerste keer dat Twitter cijfers bekendmaakte. Dat is verplicht sinds Twitter in november vorig jaar de beurs op ging.


Meer verdiend aan advertenties

Twitter maakt nog altijd geen winst. Wel verdubbelde het afgelopen kwartaal de omzet naar ruim 242 miljoen dollar, doordat het bedrijf steeds meer advertenties verkoopt.

Zo ontvangt het bedrijf geld als een gebruiker via een advertentie op Twitter op de juiste website komt. De gemiddelde opbrengst per advertentie is gestegen naar 83 dollarcent per klik. Ook krijgt het bedrijf nu anderhalve dollar per 1000 keer dat een advertentie bekeken wordt. Dat bedrag was vorig kwartaal nog 97 dollarcent.

Twitter schrijft op het blog dat twitteren en televisiekijken goed samengaan. Zo zouden mensen die twitteren tijdens programma's vaker de reclames bekijken en onthouden.

Bron: NOS op 3
Publicatiedatum: