Consumer Goods Consolidation Centre
Het belangrijkste initiatief om genoemde CO2-doelstelling te bereiken is het initiëren van een Consumer Goods Consolidation Center (CGCC), door Hero Benelux in samenwerking met SCA. Door dit initiatief worden de producten van verschillende samenwerkende producenten gezamenlijk vervoerd in plaats van apart. De belangrijkste winst wordt behaald door het reduceren van zogenaamde 'lege' kilometers.Door het continu rapporteren van de CO2-uitstoot worden de behaalde resultaten nauwlettend gevolgd. Dit heeft ertoe geleid dat HERO Benelux haar doelstelling ruimschoots heeft behaald en op 8 november de Lean & Green Award in ontvangst mocht nemen. In de komende jaren wordt het CCGC-concept nog verder uitgebouwd door samenwerking met andere verladers.
Over Hero Benelux
Hero Benelux maakt deel uit van de in Zwitserland gevestigde Hero Group die actief is in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Centraal-Azië en het Verre Oosten.Het hoofdkantoor van Hero Benelux staat in Breda en voert de merken: Hero, Friso, Organix Goodies, Between en Corny.
Vanuit de overtuiging dat niets beter is dan wat de natuur ons geeft, luidt de missie van Hero Benelux: "Het goede van de natuur binnen handbereik brengen en zodoende bewuste consumenten, van jong tot oud, in staat stellen gezond te genieten."
Voor meer informatie: Edward Brons, Supply Chain Manager Hero Benelux BV, 06 53737548 of [email protected].