Twintig marketeers van merkfabrikanten, retailleveranciers en webwinkels verzamelden zich op 1 november bij het Bionext College. Leergierig en gretig naar de kennis die in het College aan de orde kwam. Trendwatcher Anneke Ammerlaan gaf een inspiratiesessie over de Food Connector, zeg maar de cultural creative op het gebied van voeding. Welke trends beginnen bij de Food Connector, wat kunnen we verwachten van de grotere groep innovators die over een paar jaar deze trends gaat overnemen? Anneke ziet een voorkeur ontstaan voor het 'Nordic Diet'.
Erik Does, directeur EkoPlaza, gaf een inkijkje in de stormachtige ontwikkeling die de winkelformule op dit moment doormaakt. Hoe EkoPlaza assortimentsselectie doet, winkels analyseert en adviseert en haar marketing inricht. Zoals een 'biologische supermarkt' dus, uniek in Nederland.
Grote interesse was er voor het verhaal van LEI-onderzoekster Elvi van Wijk over verpakkingen. Elvi en haar team hebben uitgezocht hoe je het beste over de duurzaamheid van je product communiceert op je verpakking. Dit onderzoek geeft veel onverwachte inzichten en werd als zeer leerzaam ervaren.
De deelnemers waren zeer positief in hun evaluatie over de bijeenkomst en kwamen met tal van suggesties voor verdere verdieping in een vervolg College over marketing.
Bron: Bionext
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Terug van weggeweest: biologische bakkerij bij Loverendale ter Linde
- Waarom loopt Nederland achter op buurlanden in biologische teelt?
- Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- Agroforestry op de BioVelddag 2022
- Maaltijdbox Ekomenu lanceert kassabon met ware impact van voedingskeuzes
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- Hoe boer Piet uit handen bleef van het kapitaal
- Zijn biologische producten gezonder?
- Ministerie staat niet-biologische grondstoffen in biologisch veevoer tijdelijk toe: net op tijd
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-13 Waarom loopt Nederland achter op buurlanden in biologische teelt?
- 2022-05-12 Sharefundingplatform Broccoli regelt groeikapitaal voor duurzame ondernemers
- 2022-05-12 Week van de Huisvesting: aandacht voor internationale werknemers
- 2022-05-12 Meer voedselzekerheid dankzij meer milieubescherming
- 2022-05-12 IFOAM Organics Europe viert 20-jarig bestaan
- 2022-05-12 "Op beleidsniveau en in de praktijk worstelen we met dezelfde issues"
- 2022-05-10 Zo werk je veilig in de zon
- 2022-05-02 Europees Parlement debatteert vandaag over actieplan voor biologische landbouw
- 2022-05-02 Organic Initiative vraagt om steun voor de Oekraïense bio-sector
- 2022-04-28 Zweden, Finland, België en Nederland bundelen krachten in promotie biologisch
- 2022-04-28 Europese biologische beweging roept op tot een systematische aanpak van carbon farming
- 2022-04-28 VLAM lanceert campagne 'Bio, dat is sowieso goed gekozen'
- 2022-04-26 Voedselzekerheid en het verdienmodel van de boer gaan hand in hand
- 2022-04-22 Voormalig landbouwminister steunt crowdfunding voor zekere toegang tot grond voor bioteler Jarno
- 2022-04-21 Bio-landbouwareaal steeg in 2021 met 5% naar 76.000 hectare
- 2022-04-21 "Aan de hand van de tool kon ons bedrijf als praktijkcase behandeld worden"
- 2022-04-21 Biologische walnotenleverancier helpt vluchtelingen in Moldavië
- 2022-04-20 Duurzaam koken met Velt
- 2022-04-14 Mijn.skal.nl is weer bereikbaar
- 2022-04-08 Talis Bosma vertrok naar Egypte om kennis te delen