Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marketeers wonen Bionext College bij

Twintig marketeers van merkfabrikanten, retailleveranciers en webwinkels verzamelden zich op 1 november bij het Bionext College. Leergierig en gretig naar de kennis die in het College aan de orde kwam. Trendwatcher Anneke Ammerlaan gaf een inspiratiesessie over de Food Connector, zeg maar de cultural creative op het gebied van voeding. Welke trends beginnen bij de Food Connector, wat kunnen we verwachten van de grotere groep innovators die over een paar jaar deze trends gaat overnemen? Anneke ziet een voorkeur ontstaan voor het 'Nordic Diet'.

Erik Does, directeur EkoPlaza, gaf een inkijkje in de stormachtige ontwikkeling die de winkelformule op dit moment doormaakt. Hoe EkoPlaza assortimentsselectie doet, winkels analyseert en adviseert en haar marketing inricht. Zoals een 'biologische supermarkt' dus, uniek in Nederland.

Grote interesse was er voor het verhaal van LEI-onderzoekster Elvi van Wijk over verpakkingen. Elvi en haar team hebben uitgezocht hoe je het beste over de duurzaamheid van je product communiceert op je verpakking. Dit onderzoek geeft veel onverwachte inzichten en werd als zeer leerzaam ervaren.

De deelnemers waren zeer positief in hun evaluatie over de bijeenkomst en kwamen met tal van suggesties voor verdere verdieping in een vervolg College over marketing.

Bron: Bionext
Publicatiedatum: