Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Servicestudie Duitse bio-supermarkten: advies niet altijd juist

Duitse supermarkten die gespecialiseerd zijn in de verkoop van bio-producten zijn populair en klanten voelen zich in goede handen. Dat de werknemers niet altijd even bekwaam zijn als zij denken, is nu aangetoond in een studie van het 'Deutschen Instituts für Service-Qualität'. De marktonderzoekers namen de service en het advies van tien biologische supermarktketens onder de loep.

Klanten worden vaak van advies voorzien, maar dit advies is soms niet juist. Meer dan een kwart van de gegeven informatie blijkt niet te kloppen. In acht van de honderd testbezoeken gaf de verkoper onjuiste informatie.

De kracht van de biologische supermarkt ligt volgens de onderzoeker in het uitgebreide assortiment. Naast verschillende merken en variëteiten overtuigt de branche ook met de kwaliteit van de producten. Zo blijken groenten en fruit altijd fris, ook bieden veel winkels verse producten, zoals gebak, vlees of kaas aan. Bovendien zorgen de fraai vormgegeven en schone winkels volgens de onderzoekers voor een aangename winkelervaring.

Winnaar van de test, en daarmee 'Bester Bio-Supermarkt', is Ebl Naturkost. De Beierse biologische supermarktketen maakte indruk met de beste uitstraling en een divers assortiment. Het personeel is erg vriendelijk en deskundig. Op de tweede plaats eindigde onder meer Naturgut. Naturgut viel op door hun veelzijdige assortiment. En in de filialen worden ook de meeste aanvullende diensten aangeboden, zoals bistro's en kinderspeelplaatsen. De derde plaats is voor VollCorner. De verkoper nam alle tijd en beantwoordde de vragen goed.

In het onderzoek bij tien bio-supermarktketens (100 filialen in totaal) is gelet op de competentie en de vriendelijkheid van het personeel, het aanbod, de wachttijd en het uiterlijk van de biologische winkels.

Bron: Bio-Markt.Info
Publicatiedatum: