Servicestudie Duitse bio-supermarkten: advies niet altijd juist
Klanten worden vaak van advies voorzien, maar dit advies is soms niet juist. Meer dan een kwart van de gegeven informatie blijkt niet te kloppen. In acht van de honderd testbezoeken gaf de verkoper onjuiste informatie.
De kracht van de biologische supermarkt ligt volgens de onderzoeker in het uitgebreide assortiment. Naast verschillende merken en variëteiten overtuigt de branche ook met de kwaliteit van de producten. Zo blijken groenten en fruit altijd fris, ook bieden veel winkels verse producten, zoals gebak, vlees of kaas aan. Bovendien zorgen de fraai vormgegeven en schone winkels volgens de onderzoekers voor een aangename winkelervaring.
Winnaar van de test, en daarmee 'Bester Bio-Supermarkt', is Ebl Naturkost. De Beierse biologische supermarktketen maakte indruk met de beste uitstraling en een divers assortiment. Het personeel is erg vriendelijk en deskundig. Op de tweede plaats eindigde onder meer Naturgut. Naturgut viel op door hun veelzijdige assortiment. En in de filialen worden ook de meeste aanvullende diensten aangeboden, zoals bistro's en kinderspeelplaatsen. De derde plaats is voor VollCorner. De verkoper nam alle tijd en beantwoordde de vragen goed.
In het onderzoek bij tien bio-supermarktketens (100 filialen in totaal) is gelet op de competentie en de vriendelijkheid van het personeel, het aanbod, de wachttijd en het uiterlijk van de biologische winkels.
Bron: Bio-Markt.Info