Duitse supermarkten die gespecialiseerd zijn in de verkoop van bio-producten zijn populair en klanten voelen zich in goede handen. Dat de werknemers niet altijd even bekwaam zijn als zij denken, is nu aangetoond in een studie van het 'Deutschen Instituts für Service-Qualität'. De marktonderzoekers namen de service en het advies van tien biologische supermarktketens onder de loep.
Klanten worden vaak van advies voorzien, maar dit advies is soms niet juist. Meer dan een kwart van de gegeven informatie blijkt niet te kloppen. In acht van de honderd testbezoeken gaf de verkoper onjuiste informatie.
De kracht van de biologische supermarkt ligt volgens de onderzoeker in het uitgebreide assortiment. Naast verschillende merken en variëteiten overtuigt de branche ook met de kwaliteit van de producten. Zo blijken groenten en fruit altijd fris, ook bieden veel winkels verse producten, zoals gebak, vlees of kaas aan. Bovendien zorgen de fraai vormgegeven en schone winkels volgens de onderzoekers voor een aangename winkelervaring.
Winnaar van de test, en daarmee 'Bester Bio-Supermarkt', is Ebl Naturkost. De Beierse biologische supermarktketen maakte indruk met de beste uitstraling en een divers assortiment. Het personeel is erg vriendelijk en deskundig. Op de tweede plaats eindigde onder meer Naturgut. Naturgut viel op door hun veelzijdige assortiment. En in de filialen worden ook de meeste aanvullende diensten aangeboden, zoals bistro's en kinderspeelplaatsen. De derde plaats is voor VollCorner. De verkoper nam alle tijd en beantwoordde de vragen goed.
In het onderzoek bij tien bio-supermarktketens (100 filialen in totaal) is gelet op de competentie en de vriendelijkheid van het personeel, het aanbod, de wachttijd en het uiterlijk van de biologische winkels.
Bron: Bio-Markt.Info

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk
- 2022-04-14 Zijn biologische producten gezonder?