Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
begin juli introductie nieuw product

Weleda volop in ontwikkeling

Tholen – Bij Weleda is het duidelijk merkbaar dat steeds meer mensen kiezen voor verantwoorde, natuurlijke verzorgingsproducten. De bekendheid van de Weleda-producten neemt ook toe. "Onze wens is dat wanneer de consument een duurzaam en verantwoord merk moet noemen, zij meteen aan Weleda denken", geeft Sandra Vlot aan.

Vooral zwangere vrouwen worden volgens haar bewuster. "Kersverse moeders kijken vaker kritisch op de achterkant van het pakje voordat zij een product op het lijfje van hun baby smeren. Weleda biedt hen een verantwoord, puur natuurlijk alternatief dat zijn werkzaamheid en verdraagzaamheid bewezen heeft. Als het natuurlijk kan, waarom zouden ze dan nog voor chemische producten kiezen?"


Een klein deel van de tuin van Weleda achter het kantoor in Zoetermeer

Begin juli zal Weleda een nieuw product introduceren. "Ik kan alleen nog niet vertellen wat precies. Men zal nog even geduld moeten hebben. Er staat sowieso veel op stapel. We werken bij Weleda continu aan innovatie van onze productie en producten. Zo wordt het biologische gehalte in de bestaande producten steeds hoger. We streven naar 3 sterren-niveau van NaTrue, ons keurmerk voor natuurcosmetica." Sandra ziet ook veel toekomst voor verzorgingsproducten voor de man. "Het aanbod daarin is nu nog heel summier. Daarom lijkt het mij een mooie uitdaging voor Weleda om meer mannenproducten te ontwikkelen."



Weleda is ook bezig met vernieuwingen in de verpakkingen. De zogenaamde 'bag-in-bottle' is daar een goed voorbeeld van. "Om te voorkomen dat er lucht bij product komt, zit er een zakje met vacuüm doseerdopje in de fles. En ja, de nieuwe producten hebben deze nieuwe verpakking."

Steeds meer winkels nemen Weleda-producten in het assortiment op. Zo is Weleda, behalve bij de natuurvoedingswinkels, ook verkrijgbaar bij EkoPlaza, Etos en De Tuinen. Om rechtstreeks contact met de consument te hebben is Weleda druk doende met social media. "Dit groeit heel hard, we hebben al veel volgers op ons Twitteraccount WeledaNL en ook over Facebook zijn we heel positief."



Voor het contact met de consument is het welbekende magazine 'Weleda Berichten' erg belangrijk. "Ons magazine zal de komende tijd een metamorfose ondergaan. Het wordt groter, dikker en zal op een fraaiere, natuurlijk verantwoorde papiersoort gedrukt worden. En de frequentie gaat omlaag naar twee keer per jaar, een keuze die mede gemaakt is in het kader van de duurzaamheid."

Weleda Benelux

Zelf is Weleda ook nog volop in ontwikkeling. Zo is Weleda Nederland begin dit jaar bijvoorbeeld met Weleda België gefuseerd tot Weleda Benelux. "Hierdoor verhogen we de efficiency van beide organisaties. Dingen die we samen kunnen doen, doen we nu ook samen."


Het Turkse granaatappelproject won vorig jaar de 'Verkiezing van het Weleda Wereldproject'.

Voor meer informatie:

Sandra Vlot
Weleda Benelux
Platinastraat 161
2718 SR Zoetermeer
079 363 13 29
[email protected]
www.weleda.nl