
Hij geeft aan dat het een stuk drukker was dan normaal. "Er zijn honderden mensen op de markt afgekomen. Vooral 's morgens hadden we erg veel aanloop." Het verbaasde Leen dat het zo druk was. De lokale media had het persbericht namelijk niet goed opgepikt. "Mond-tot-mondreclame blijkt dus ook goed te werken."

Wat waarschijnlijk ook meespeelt is het feit dat er in Leeuwarden steeds meer aandacht voor biologisch is. "De opening van de EkoPlaza speelt daarin natuurlijk een belangrijke rol. Daardoor is bio weer redelijk veel in het nieuws geweest. En de consument in Leeuwarden gaat echt voor kwaliteit, herkenbaarheid en streekgebonden producten."
Bezoekers van de markt konden onder andere biologische koffie en thee proeven. Yogi Tea schonk thee (zie foto hieronder) en de koffie was van Simon Lévelt. Ook De Nieuwe Band was van de partij, met een extra kraam.

De markt bestaat uit vier vaste kramen. In iedere kraam kreeg de klant korting of lag er een attentie klaar. Zo gaf Leen 15 procent korting op zijn producten, was een speciale actie. In de groentekraam van Bioweb Fryslân uit Tytsjerk kregen klanten vruchtensap cadeau, bij bakker Bolhuis uit Jubbega kregen ze Friese Dúmkes en Klaas van der Schaaf (breed assortiment aan bio-droogwaren) gaf er een reep chocolade bij.
Voor meer informatie: Leen & Lucie van Zelderen