Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Een opvallende naam? 'Handen af' bijvoorbeeld"

MyMuesli: creëer je eigen muesli-mix

Tholen – MyMuesli is inmiddels al 1,5 jaar ook in Nederland actief. Met kwalitatieve biologische ingrediënten kan men op internet een eigen muesli-mix samenstellen.

Het concept is bedacht door drie Duitse mannen. Jasper van der Meij en Bas Verhoogt rollen het concept in Nederland uit. "Er zit altijd wel iets in een muesli-mix dat iemand niet lekker vindt, of er mist een ingrediënt. Met MyMuesli kan je naar eigen wens een mix creëren", licht Bas toe.


Bas toont een MyMuesli-koker

"Vooral de manier waarop we de muesli aanbieden is nieuw. Het past in de trend dat mensen tegenwoordig alles zelf willen personaliseren." Met tachtig verschillende ingrediënten kunnen klanten erop los mixen. En de mix zelf een naam geven. "Daar zitten soms erg opvallende namen tussen, zoals 'Handen af' of 'Te lekker om op te eten'."

De klant heeft aan het eind van het proces 575 gram persoonlijke muesli samengesteld. En dankzij het Mix ID kan men de eigen samengestelde mix later nog terugzoeken, eventueel aanpassen en via social media delen met vrienden.



MyMuesli biedt ook een aantal standaard mixen aan, omdat het voor sommigen toch lastig is om een eigen mix samen te stellen. Er zijn ook wat samenwerkingsverbanden. Zo heeft voedingsdeskundige Anne de Graaf vier verantwoorde mixen samengesteld. En de Runner's World Muesli is speciaal ontwikkeld voor hardlopers. De Prinsessen- en Piratenmuesli's zijn populair bij de kinderen.

Dat het biologische ingrediënten zijn, komt volgens Bas de kwaliteit van de mixen ten goede. "Alleen als het echt lekker is, kunnen we klanten voor de lange termijn behouden." MyMuesli heeft al een vrij vast klantenbestand, en daar komen nog altijd heel veel nieuwe klanten bij. "We richten ons op mensen die echt goed willen eten, bewust met voeding omgaan." De prijs van een bus met 575 gram persoonlijke muesli ligt tussen zes en negen euro, daaruit halen klanten gemiddeld tien tot vijftien porties.



Groei

Het merk groeit in Nederland naar verwachting. "Uiteraard hoop je altijd dat het nog sneller gaat, maar we zijn al zeer tevreden. Het is nu van belang om het merk verder uit te bouwen." Een belangrijke stap daarin is de installatie van een nieuwe machine bij de Duitse productielocatie, die alles automatisch vult. Tot nu toe werden alle mixen met de hand gemengd.

Voor meer informatie:

Bas Verhoogt
MyMuesli
Kobaltweg 48
3542 CE Utrecht
030 2409008
[email protected]
www.mymuesli.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer