
Abonneren
Vacatures
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
Top 5 - gisteren
- "Qua kosten zitten biologische champignons aan maximum"
- Robotbouwers willen van biologisch naar gangbaar
- Boeren en tuinders melden zich voor problemen mentale gezondheid
- Amerikaans landbouwministerie biedt steun aan biologische zuivelproducenten
- "Als iedereen een tientje wil betalen voor een zakje van vijf tulpenbollen, dan ben ik morgen biologisch"
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Natuurlijke cosmetica bereikt steeds meer mensen
De verscheidenheid in de groene cosmeticamarkt groeit continu. Klanten vinden de producten inmiddels in bijna alle distributiekanalen. Ook betreden steeds meer grote internationale cosmeticabedrijven de markt. Een gevolg van de huidige marktsituatie is wel dat de grenzen tussen gecertificeerde natuurlijke cosmetica en natuurlijk geïnspireerde producten steeds meer vervagen (greenwashing). Consumenten gaan ook steeds kritischer om met de vraag naar authentieke, veilige en duurzaam geproduceerde producten.
Groene cosmetica bereikt ook meer en meer klanten. Tussen 2006 en 2010 is het bereik van echte natuurlijke cosmetica met vijftig procent gestegen. En voor de natuurlijke producten groeide dit met 38 procent. Volgens expert Elfriede Dambacher, bepalen vooral de natuurlijke cosmeticapioniers en private labels de markt. Toch begint de klassieke cosmetica-industrie zich er ook steeds meer in te mengen. Uiteraard
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-10 Natuurlijke zonnebrandgezichtcrème laat geen witte waas achter
- 2023-05-10 Nieuw: Gezichtspeelingsbar en Conditionerbar
- 2023-04-26 Van marktkraam naar winkelschap: The Lekker Company lanceert duurzame lippenbalsem bij Kruidvat
- 2023-04-25 "Onze behandelingen zijn altijd maatwerk"
- 2023-04-21 Nieuw: Skin Food Ultra-Light Dry Oil en Aroma Shower Happiness
- 2023-04-13 Nieuwe bag-in-box bulkverpakkingen van handzeep en wasmiddel
- 2023-04-11 Nieuwe Verstevigende Gezichtsverzorging met granaatappel en maca-peptiden
- 2023-04-04 Duurzame travel-set in de KLM-Frequent-flyer-gids
- 2023-04-04 "Ik kwam zelf op het idee voor deze maskers"
- 2023-03-31 Skin Food voor op brood
- 2023-03-29 Make-over voor shower gels en nieuwe geur: Mimosa & Blackcurrent
- 2023-03-24 Nieuw Brain Health-supplement: Active Mind Complex
- 2023-03-24 Weleda volgens Nederlandse consumenten het meest duurzame beautymerk
- 2023-03-22 Nieuwe driedelige skincare-lijn voor de gevoelige huid: Find Balance
- 2023-03-13 Nieuwe shampoo & body bar voor de gevoelige huid
- 2023-03-10 Bamboovement wint Best New Product Award Vivaness 2023 met natuurlijk wegwerpscheermesje
- 2023-03-10 Miljoenste potje deodorant verkocht na bescheiden start aan de keukentafel
- 2023-02-21 "Ander geurspectrum waarmee we weer nieuwe consumenten kunnen aanspreken"
- 2023-02-13 Nieuwe rijke body butter genomineerd voor Baby Innovation Award
- 2023-02-13 Frisse oksels voor Valentijn