Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Natuurlijke cosmetica bereikt steeds meer mensen

De spelers in de internationale natuurlijke cosmeticasector worden ieder jaar op de Vivaness geïnformeerd over nieuwe producten en trends. Van 15 tot en met 18 februari 2012 worden weer 200 exposanten verwacht op de beurs, die in Neurenberg gelijktijdig met de BioFach gehouden wordt.

De verscheidenheid in de groene cosmeticamarkt groeit continu. Klanten vinden de producten inmiddels in bijna alle distributiekanalen. Ook betreden steeds meer grote internationale cosmeticabedrijven de markt. Een gevolg van de huidige marktsituatie is wel dat de grenzen tussen gecertificeerde natuurlijke cosmetica en natuurlijk geïnspireerde producten steeds meer vervagen (greenwashing). Consumenten gaan ook steeds kritischer om met de vraag naar authentieke, veilige en duurzaam geproduceerde producten.

Groene cosmetica bereikt ook meer en meer klanten. Tussen 2006 en 2010 is het bereik van echte natuurlijke cosmetica met vijftig procent gestegen. En voor de natuurlijke producten groeide dit met 38 procent. Volgens expert Elfriede Dambacher, bepalen vooral de natuurlijke cosmeticapioniers en private labels de markt. Toch begint de klassieke cosmetica-industrie zich er ook steeds meer in te mengen. Uiteraard
Publicatiedatum: