De spelers in de internationale natuurlijke cosmeticasector worden ieder jaar op de Vivaness geïnformeerd over nieuwe producten en trends. Van 15 tot en met 18 februari 2012 worden weer 200 exposanten verwacht op de beurs, die in Neurenberg gelijktijdig met de BioFach gehouden wordt.
De verscheidenheid in de groene cosmeticamarkt groeit continu. Klanten vinden de producten inmiddels in bijna alle distributiekanalen. Ook betreden steeds meer grote internationale cosmeticabedrijven de markt. Een gevolg van de huidige marktsituatie is wel dat de grenzen tussen gecertificeerde natuurlijke cosmetica en natuurlijk geïnspireerde producten steeds meer vervagen (greenwashing). Consumenten gaan ook steeds kritischer om met de vraag naar authentieke, veilige en duurzaam geproduceerde producten.
Groene cosmetica bereikt ook meer en meer klanten. Tussen 2006 en 2010 is het bereik van echte natuurlijke cosmetica met vijftig procent gestegen. En voor de natuurlijke producten groeide dit met 38 procent. Volgens expert Elfriede Dambacher, bepalen vooral de natuurlijke cosmeticapioniers en private labels de markt. Toch begint de klassieke cosmetica-industrie zich er ook steeds meer in te mengen. Uiteraard

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
- Bionext verzoekt het Kabinet dringend om tot werkbare oplossingen met de boeren te komen
- Deze kilo paprika kost eigenlijk bíjna 5 euro
- Supermarkten schuiven niet aan in Remkes' stikstofdebat
- "Ik ben een gelukkig man"
Top 5 - afgelopen week
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Zeewierboerderij en verwerkingsunit Dutch Seaweed Group Skal-gecertificeerd
- Stadsmeisje Annemiek werd biologische boerin
Top 5 - afgelopen maand
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- In Memoriam: Jaap van Westering
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-17 NVWA publiceert handboek Voedingssupplementen met tips voor bedrijfsleven
- 2022-08-15 "De grootste uitdaging is om hier een goed consistent product van te maken"
- 2022-08-08 Nieuwe verstevigende gezichtsverzorging van lavera
- 2022-07-22 Vier natuurlijke skincare essentials voor een minimalistische routine
- 2022-07-21 Natuurlijk kraampakket: een cadeautje om uit te pakken
- 2022-07-06 "Hiermee blijft de xylitol lang genoeg in de mond"
- 2022-07-04 Seepje grote winnaar eerste editie De Social EnterPrizes
- 2022-06-30 Nieuw: afwasmiddel Spetterende Eucalyptus
- 2022-06-14 Glazen supplementenpotjes voor Royal Green
- 2022-06-10 Nieuwe cadeausets voor mannen
- 2022-05-24 Kaerel introduceert de Shaving Set
- 2022-05-24 "Deze cranberryzaadolie past helemaal in mijn visie op skincare"
- 2022-05-03 Nieuw self care merk: Rose Lou
- 2022-05-02 Limited edition versies van l'Huile by CÎME naar aanleiding van 10e verjaardag
- 2022-04-26 "Het Zeepkompas geeft meer overzicht en houvast"
- 2022-04-22 Nominaties voor de Lush Prize 2022 geopend
- 2022-04-13 Nieuwe look voor INIKA Organic
- 2022-04-07 Bijna 9 op de 10 producten van grote cosmeticamerken bevatten microplastics
- 2022-04-01 Weleda introduceert vier Shower Bars
- 2022-04-01 Opmerkelijk nieuws vandaag