In Finland gaan K-food winkels het assortiment aan biologische producten van Pirkka verdubbelen. In het komende jaar zal het aantal producten van vijftig toenemen naar honderd. Ook de selectie van andere bio-producten die beschikbaar zijn bij de K-food winkels zal worden uitgebreid. En er komen meer lokale bio-producten bij.
"We houden rekening met de sterke vraag naar de biologische producten van Pirkka. De producten worden permanent tegen betaalbare prijzen aangeboden en daarom hebben we besloten om het aantal bio-producten in het assortiment te verdubbelen", zegt Juha Andelin, die bij Kesko Food verantwoordelijk is voor het Pirkka-merk. De eerste nieuwe Pirkka-producten zijn de eerste biologische kant-en-klaarmaaltijden zijn. Deze zijn in sepetember geïntroduceerd. Het totaal aantal biologische producten in de winkels zal afhangen van de vraag, het seizoen en de opslagmogelijkheden.
Kesko heeft ongeveer 2000 winkels in de Scandinavische en Baltische landen. Kesko Food en de K-food winkels ondersteunen en bevorderen gezonde eetgewoonten en maken verantwoorde voedingsmiddelen beschikbaar voor de consument.
Abonneren
Vacatures
Finland: K-food winkels gaan Pirkka-bio-assortiment verdubbelen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"