Lekker naar de Boer-weekend trekt 60.000 bezoekers
Verspreid over het hele land stonden boeren en tuinders klaar om bezoekers hun bedrijf te laten zien. Er waren rondleidingen over het boerenerf, proeverijen en kinderactiviteiten. Bij elf geselecteerde hoofdbedrijven uit alle deelsectoren, werd extra groot uitgepakt met onder andere speciale boerenmarkten.
"De bezoekersaantallen laten zien dat er veel belangstelling is voor biologisch eten en voor de dier- en milieuvriendelijke manier van werken op de biologische boerderij. Als je een keer over zo’n bedrijf hebt rondgelopen en hebt gezien hoe veel zorg wordt besteed aan al die mooie groenten en aan het welzijn van de dieren, ga je je dagelijkse maaltijd weer meer waarderen. Zo'n open dag werkt beter dan de beste reclamecampagne", vertelt Frank Rozendaal. Hij is projectmanager bij Biologica.
Het weer zat niet helemaal mee dit weekend. Irene van de Voort van Remeker stuurde deze foto in. "Met de allergrootste complimenten voor deze consumenten!"
Biologische producenten en verkoopkanalen als supermarkten, speciaalzaken en cateraars, hebben actief aan de open dagen meegewerkt door met speciale aanbiedingen te komen of het weekend bij hun klanten onder de aandacht te brengen.
Lekker naar de Boer 2011 is georganiseerd door Bionext in samenwerking met de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw.