'Lach'spiegel
In 2010 groeide de omzet van moderne bio-supers met zo'n 13 procent, terwijl de traditionele natuurwinkel de groei zagen stagneren. EkoPlaza zag ook een groei dankzij het laagdrempelige concept waarbij de voordelen voor de consument, zoals gezondheid, worden erkend. Als knipoog naar de klant zal EkoPlaza in haar winkel op de Nieuwe Binnenweg een grote spiegel plaatsen met de tekst 'Goed bezig'. Hiermee geeft EkoPlaza op een luchtige manier een schouderklopje aan de nieuwe generatie 'lichtgroene' klanten.Revitalisering
Met de opening op de Nieuwe Binnenweg kiest EkoPlaza bewust voor een locatie die populair is bij de 'nieuwe consument'. De Rotterdamse buurt is enorm in opkomst dankzij het revitaliseringproject van de gemeente. Het huidige publiek wordt omschreven als bewust, positief en ruimdenkend. Een profiel dat goed aansluit bij de EkoPlaza-kernwaarden.EkoPlaza opent haar deuren op 16 juni op de Nieuwe Binnenweg 240 in Rotterdam.
Bron: Stichting Innofood