De 'Bio White' collectie
De collectie is geïnspireerd op een belangrijke zomertrend van 2011: zomers fris met veel wittinten. De collectie bestaat uit mooie stoffen van bio-katoen zoals voile, jersey, chambray en lichte popeline. Gehaakte details, volants en fraaie biesjes zorgen voor modieuze accenten. Shirts en topjes hebben zachte ton-sur-ton prints voor een harmonieus contrast.Bermudashorts, chino's met opgerolde pijpen en 3/4 broeken zijn de must haves van dit seizoen. Grote ruitpatronen geven heren- en kinderkleding een hippe look.
In de kindercollectie zijn er romantische jurkjes met ruches, en in het meer sportieve segment speelse dierenprints en grafische strandmotieven.
De 'Bio White' collectie is vanaf maandag 21 maart aanstaande verkrijgbaar bij alle C&A-filialen en in de C&A-shop op wehkamp.nl. Deze dag is ook de aftrap van de speciale TV-commercial waarin de collectie wordt getoond.
Nummer één in bio-katoen
C&A is vorig jaar door Organic Exchange uitgeroepen tot de nummer één in de wereld van de verkoop van kleding van gecertificeerd biologisch katoen. C&A Europa heeft haar positie als wereldwijd marktleider voor kleding van biologisch katoen verder versterkt. De onderneming, met hoofdkantoren in Düsseldorf en Brussel, heeft in het afgelopen boekjaar onder het label 'Bio Cotton' 26 miljoen kledingstukken van 100 procent gecertificeerd bio-katoen verkocht. Dit jaar wil C&A meer dan 30 miljoen kledingstukken van bio-katoen verkopen."Wij zijn erg blij dat de keuze voor en de vraag naar milieuvriendelijk geproduceerde kleding uit onze bio-katoencollectie blijven toenemen", zegt Maiko Slegtenhorst, woordvoerder en lid van de directie van C&A Nederland. dertien procent van de totale katoencollectie van C&A bestaat nu uit gecertificeerd biologisch katoen. Ter vergelijking: het aandeel bio-katoen in de wereldwijde productie van katoen bedraagt slechts 1,1 procent. C&A heeft als wereldwijd grootste afnemer het strategische doel om dit nog zeer kleine segment duidelijk te vergroten.
C&A biedt sinds 2007 mode van biologisch katoen aan. "Het succes van onze biokatoencollecties is zeker ook te danken aan het feit dat onze producten van 100 procent gecertificeerd biologisch katoen voor dezelfde prijs worden aangeboden als kleding van traditioneel katoen", aldus Slegtenhorst.
Organic Exchange is een Amerikaanse organisatie die een actieve lobby voert om textielbedrijven meer biologisch katoen te laten gebruiken.
Bron: De Echo