'Ook ruimte op leisure-markt en bij tankstations'

André Brouwer: bio-babyvoeding belangrijke groeimarkt

Tholen - Gisteren heeft de Task Force MBL bekend gemaakt dat supermarkten in de eerste drie kwartalen van 2010 zo'n twintig procent meer biologische producten hebben verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. De Task Force verwacht dat de groei ook in het vierde kwartaal door zal zetten.

André Brouwer van de Task Force ziet ook voor volgend jaar nog voldoende groeikansen. Hij noemt de markt voor biologische babyvoeding als voorbeeld. Het valt hem op dat bio-babyvoeding in Groot-Brittannië en Duitsland een marktaandeel van meer dan vijftig procent heeft, terwijl dit in Nederland blijft hangen op vijf procent. "Dat vind ik intrigerend. Om hier iets aan te doen zullen we als Task Force om de tafel moeten gaan met producenten en retailers."



Hij is wel al enthousiast over het initiatief van Kruidvat. Kruidvat heeft een eigen lijn met biologische babyvoeding op de markt gebracht. "Dit zorgt hopelijk al voor meer beweging. Ook zien steeds meer ouders de meerwaarde in. Het is zaak om daar volgend jaar aandacht aan te besteden."

De interesse vanuit de leisuremarkt, met vakantieparken als Landal GreenParks en Center Parcs en pretparken als Duinrell, is ook groeiende. "Daarnaast zijn ook de tankstations een interessante categorie. Het grote voordeel is dat daar de meerprijs niet speelt. Een consument vraagt zich daar niet af of het bij een tankstation veertig kilometer verderop goedkoper zal zijn." André ziet daar ook mooie kansen voor het snackassortiment.

"Vergeet ook de stations niet. Op de grote treinstations kan men inmiddels ook de dagelijkse boodschappen doen. Daar is ruimte voor biologisch." 

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven