'Klanten waarderen extra info over product'
Green Jump help bij bewuste keuze baby- en kinderproducten
Dit begon met het informeren van mensen, maar groeide al snel uit tot Green Jump. Ze gaat voor een zo breed mogelijk aanbod. "Als er een bio-variant is van een product, doen we hierin geen concessies." En wanneer een product niet biologisch te verkrijgen is, kiest Manon voor het meest duurzame alternatief. Het imago rond de hogere prijzen zit haar dwars. "Niet alles is net zo duur als de biologische kipfilet."
Het meest bijzondere product vindt ze de rvs-drinkbekers. "Het is heel normaal voor kinderen om hun drinken in een drinkbeker mee naar school te nemen. Wij willen laten zien dat het anders kan. Bijvoorbeeld door te adverteren in het anti-pestboekje." Even wennen misschien, een beker zonder cartoonfiguur. "Toch vinden kinderen en volwassenen de felle kleurtjes geweldig en kapot gaan ze niet." Ook is recent een nieuw merk eco-lunchbox aan het assortiment rvs-broodtrommels toegevoegd.
Manon test veel zelf uit. "We gebruiken zoveel mogelijk zelf. En als we iets niet meer kunnen gebruiken, bijvoorbeeld producten voor pasgeboren baby's, vragen we aan mensen in onze omgeving om het uit te testen." Hier komt waardevolle informatie uit. "Ik kan dan bijvoorbeeld aangeven dat een product meer krimpt dan normaal. Klanten waarderen deze extra info."
Haar man werkt al fulltime aan Green Jump. Zelf is Manon daarnaast nog actief als fusie & overname-adviseur. "Dit is één van de redenen dat ik dit doe. Ik wil iets doen voor de wereld. Wat ik mis in mijn andere werk, vind ik terug in Green Jump." De winkel groeide al snel. "Wij zijn allebei streberig, pakken het serieus aan. We willen vooral een signaal afgeven aan mensen, zodat zij voor de meer duurzame oplossing kiezen."
Manon en Goran met hun dochtertje
Manon mist nog een aantal producten in de winkel. Wasbare luiers en draagdoeken bijvoorbeeld. "Ik kan op die gebieden nog niet voldoende informeren. Dit wil ik samen met iemand die er veel verstand van heeft doen. Qua assortiment zijn we goed op dreef. Er komen steeds meer biologische alternatieven beschikbaar." Badverf staat ook op haar verlanglijst. "Je wilt niet weten wat er allemaal in reguliere badverf zit en kinderen vinden het geweldig."
"Veel klanten komen terug. Wij informeren ze via onze blog en Twitter en we krijgen interessante, inhoudelijke vragen over gifvrij." Leuk is ook dat de klanten veel vragen stellen. "Ik stimuleer dit ook, vraag ook regelmatig of klanten iets missen." Ook qua leveranciers is er veel vastigheid. "Met negentig procent van de leveranciers vanuit de beginperiode werken we nog steeds. We bekijken bedrijven heel goed, laten proeforders komen. Voordeel is dat veel producten tijdloos zijn."
Contact:
Goran en Manon
Green Jump
[email protected]
www.greenjump.nl