Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Uit de hand gelopen hobby"

Zelfgemaakte limoncello van biologische citroenen

Tholen - Peter Romeijnders en Rutger Wolters zijn de gezichten achter de zelf gemaakte citroenlikeur met de naam Limone D’oro. De twee Gelderse ondernemers hebben allebei een achtergrond in de horeca, waarin ze beiden ook nog steeds werkzaam zijn. Ze waren beiden al liefhebber van zowel Italië als limoncello. "We hebben in eerste instantie eens gekeken hoe je dit kon maken, met wodka en citroen, zoals ook vaak op internet wordt beschreven. We zijn het toen na gaan maken en dat was eigenlijk al best lekker. Van daaruit hebben we het plan opgevat om het professioneler aan te pakken en ons meer te gaan verdiepen in het product en de bereidingswijze. Dit beviel zo goed dat we twee jaar geleden ons eigen merk zijn gestart. Het eerste jaar bestond vooral uit het proberen, testen, testen en testen. Uiteindelijk hielden we twee smaken over en deze hebben we laten testen door familie en vrienden. Eén stak er met kop en schouders bovenuit en zo was de keuze snel gemaakt", legt Peter Romeijnders, één van de oprichters, uit.



Biologische citroenen

Van origine komt limoncello uit de Sorrento streek. Alleen met gebruik van de echte Limone di Sorrento mag het de naam 'Liquore di Limone di Sorrento I.G.P.' dragen. De Limone D’Oro van Peter en Rutger wordt gemaakt van biologische citroenen welke komen uit de Italiaanse Sorrento streek. "We hebben hiervoor gekozen, omdat we ook een groot deel van de citroenschil gebruiken. Je wilt natuurlijk niet allerlei pesticiden en andere ongezonde stoffen in je drank hebben. Dit zijn voor ons product de beste en lekkerste citroenen. We liggen inmiddels in zo’n 20 lokale slijterijen en bij verschillende horecabedrijven. Momenteel zijn we bezig om bij Mitra Slijterij in het assortiment te worden opgenomen", vertelt Peter.

Bronzen medaille

Dat het verfijnen en uitgebreid de tijd nemen om een goed product op de markt te brengen zijn vruchten af heeft geworpen, bleek wel toen de heren een bronzen medaille wonnen tijdens een wedstrijd in Berlijn. "In Berlijn deden we mee aan de International Spirits Competition. Meer dan 300 producten deden daar aan mee, allemaal likeuren en whisky's et cetera. Deze werden in subcategorieën beoordeeld. Wij hebben vorige week de bronzen medaille in fruitlikeuren gewonnen. Daar zijn we uiteraard heel blij mee en super trots op. Het is echt een beloning op ons harde werken en uitgebreid verfijnen van onze limoncello", zegt Peter.

Vanuit de huiskamer

Momenteel produceren de twee eigenaren de limoncello vanuit een keuken. Peter vervolgt: "We mogen gebruik maken van de professionele keuken van een vriend. De opslag en het etiketteren doen we vanuit huis. We groeien momenteel wel hard en zijn wel een beetje aan het kijken naar een grotere locatie, maar stellen dit zo lang mogelijk uit om kosten te besparen. De etiketten hebben we ook laten maken door iemand in onze kennissen kring die een grafisch vormgeving bedrijf heeft. We willen zoveel mogelijk werken met mensen die we kennen en met mensen die ons kennen."



Uitbreiding

De collectie is inmiddels uitgebreid met nog twee smaken, namelijk Frambocello en Arancello. "Deze zetten we nu nog in als test pilot om te kijken hoe het aanslaat. Onze droom is om uiteindelijk onze producten in heel Nederland te kunnen laten proeven. We hebben altijd allebei al een eigen zaak willen beginnen. In eerste instantie was dat in de horeca. Maar we krijgen nu zoveel positieve reactie, dat dit misschien wel de manier is en dat we, ook met schappelijkere tijden, verder kunnen uitbreiden. We zien het rooskleurig in en hebben nog veel ambitie", zo eindigt Peter.

Voor meer informatie:
Peter Romeijnders en Rutger Wolters
Limone D’Oro
Berkenlaan 217
7204 EH Zutphen
info@limonedoro.nl
www.limonedoro.com