Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pompoenketchup wint Best New Product Award

Georg Thalhammer presenteert pompoendelicatessenlijn

Tholen - Georg Thalhammer presenteerde op de BioFach zijn biologische delicatessenlijn op basis van pompoen. Opvallende verschijning was de pompoenketchup, die ook een plekje had gekregen in de Novelty Stand. Deze 'Bio-Kürbisketchup' ging uiteindelijk zelfs aan de haal met een Best New Product Award.

Iris Thalhammer, de dochter van George die ook werkzaam is binnen het bedrijf, vertelt dat de 'Bio-Kürbisketchup' slechts 10 procent suiker bevat. De reacties tijdens de BioFach waren zeer positief: "We laten de bezoekers in onze stand proeven van de ketchup en de meesten zijn erg te spreken over de smaak. Veel mensen bezoeken onze stand nadat ze de ketchup in de Novelty Stand gezien hebben", vertelde Iris tijdens de beurs.



Ze gaf ook wat meer toelichting over het concept: "Tien procent van de biologische pompoenen komt niet in de supermarkt terecht. Dit vonden wij zonde en we besloten met deze pompoenen aan de slag te gaan. De pompoen wordt eerst tot 70 graden verhit en vervolgens verwerken wij de puree tot onder meer pesto, pasta, ketchup en soep." Iris geeft aan dat het assortiment binnenkort nog verder uitgebreid zal gaan worden, met onder meer Aziatische producten en mayonaise op basis van pompoen.


Iris Thalhammer toont de biologische pompoenketchup.

Ook Nederlandse pompoenen

Georg Thalhammer verwerkt niet alleen zijn eigen pompoenen, maar werkt samen met zo'n 30 telers. "Pompoen is een heel groot product in Duitsland. Een deel van onze aanvoer is afkomstig van Nederlandse biologische telers. Voor de verwerking geven wij de voorkeur aan Hokkaido-pompoenen. Mijn vader heeft echt een passie voor deze pompoen en teelde deze als één van de eersten in Zuid-Duitsland. "


Georg (in pak) gaf de gehele beurs meer uitleg over zijn bedrijf.

Gezicht achter het merk

Iris is het gezicht achter het merk. Zo is ze te zien op allerlei reclamemateriaal, waaronder de banier die in de BioFach-stand stond. "Dit is eigenlijk per toeval ontstaan. Voor de beurs hadden we nog wat productfoto's nodig en omdat er enige haast bij was besloot ik uiteindelijk zelf maar model te gaan staan."

Voor meer informatie:

Iris Thalhammer
Tannenweg 10
97854 Steinfeld
+49 9359 90 90 376
Iat@georgthalhammer.com
www.georgthalhammer.com