Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

T-shirts van biologisch katoen voor herstel ecosystemen

Tholen - Dennis Karpes, oprichter van Kuyichi en Dance4life, was klaar voor een nieuwe sociale onderneming. In 2009 kwam hij Peter Westerveld tegen die hem positieve resultaten van zijn landschapsherstelprojecten in verschillende Afrikaanse landen liet zien. Dennis zag dat deze herstelprojecten allerlei gunstige effecten hadden op verschillende belangrijke zaken zoals water, voedsel, biodiversiteit, migratie en ons klimaat. Samen met Peter richtte hij non-profit organisatie Justdiggit op om de wereld hoop, oplossingen en positivisme te laten zien. Peter is in 2014 overleden, maar Justdiggit is goed op weg een groene revolutie te maken. Justdiggit ontwikkelt op grote schaal landschapsherstelprojecten door middel van regenwaterinfiltratie, natuurlijke herbebossing, duurzame landbouw en een duidelijk socio-economisch belang voor de lokale gemeenschappen om op lange termijn de projecten in stand te houden.



Wessel van Eeden, werkzaam bij Justdiggit: "Zo hebben we onlangs in nauwe samenwerking met designer Antoine Peters en het Nederlandse denimmerk Kuyichi Pure Goods, een fashion statement T-shirts ontwikkeld. De T-shirts zijn gemaakt van biologisch katoen, milieuvriendelijk bedrukt en vervaardigd onder eerlijke omstandigheden voor mens en natuur. Katoen is één van de grootste vervuilers in de wereld, wij willen laten zien dat er ook andere manieren zijn om leuke fashionable shirts en kleding te maken. Het denimmerk Kuyichi is van Floortje Dessing en zij is ook één van onze belangrijkste ambassadeurs. Oprichter Dennis heeft nog aan de wieg gestaan van het merk Kuyichi en Antoine Peters heeft voor ons al eens eerder iets ontworpen. Zo kwam alles samen en zijn we met dit project begonnen. De volledige winst van de T-shirts komt ten goede aan onze grootschalige vergroeningsprojecten. "De T-shirts worden goed ontvangen en zijn momenteel alleen nog maar online te bestellen. Het is vooral een ontwerp dat mensen kunnen dragen omdat ze het gewoon mooi vinden.



Eén van de doelen van Justdiggit is om andere grote merken te laten zien dat het mogelijk is om duurzaam te ondernemen. “Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Tony's Chocolonely, intussen een welbekend chocolademerk, welke ons heeft benaderd en zij compenseren nu hun CO2 via onze projecten. We verkopen zelf geen CO2 certificaten, maar onafhankelijke partijen berekenen hoeveel CO2 er wordt vastgehouden in onze projecten”, aldus Wessel.

Er zijn doorlopende projecten zoals hieronder wordt uitgelegd:
Voor meer informatie:
Justdiggit
Prins Hendrikkade 25
1012 TM Amsterdam
Nederland
Tel. 020 737 23 66
info@justdiggit.org
www.justdiggit.org