Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Voor derde jaar op rij
Weleda en Natuurmonumenten promoten bloemrijke natuur

Twee jaar geleden sloegen Natuurmonumenten en Weleda de handen ineen om samen de bloemrijke natuur in Nederland te beschermen en ontwikkelen. Intussen werden al mooie resultaten bereikt, maar de natuur is nog steeds in gevaar. Doordat bloemrijke graslanden dreigen te verdwijnen, zijn immers ook heel wat dieren en insecten bedreigd in hun voortbestaan.



Bijen: geen bijzaak maar hoofdzaak

Een van de meest alarmerende gevolgen van het verdwijnen van de bloemrijke natuur is het feit dat in Nederland meer dan de helft van de bijensoorten met uitsterven bedreigd is. En dit is ook voor de mens enorm nadelig want bijen vormen een onmisbare schakel. Het volledig uitsterven van de bijen zou een ramp zijn voor de wereldvoedselvoorziening. Ze zijn immers verantwoordelijk voor de bestuiving van bijna 90 procent van de bloeiende plantensoorten in het wild en voor meer dan 75 procent van onze belangrijkste gewassen.

Bloemrijke natuur onmisbaar

Het verdwijnen van de bloemrijke natuur in Nederland is het gevolg van de bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve landbouw. Nederland heeft nog heel wat groene vlakten, maar deze zijn arm aan wilde bloemen en planten. Natuurmonumenten, de grootste particuliere natuurbeschermer van Nederland, ijvert al jaren voor het behoud van bloemrijke graslanden en de biodiversiteit in het algemeen. Dit doen ze door -waar mogelijk- natuurgebieden te vergroten of te verbinden en door bestaande gebieden opnieuw in te richten of verder te ontwikkelen. Hierdoor wordt onder andere ruimte gecreŽerd voor nieuwe bloemrijke natuur én de bijhorende bewoners, waaronder de talrijke bijensoorten.

Ook dit jaar doneert Weleda per verkocht product een bedrag waardoor Natuurmonumenten in staat is om 1 m2 bloemrijke natuur te beschermen en verder te ontwikkelen. Deze campagne, met als titel 'Kies Weleda' loopt van 20 maart tot en met 9 april 2017.

Voor meer informatie: www.weleda.nl

Publicatiedatum: 17-3-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

9-5-2018 100% Natuurlijke haarkleuring voor iedereen
9-5-2018 Transparant en biologisch scheren
4-5-2018 Nieuw: zonverzorging voor het hele gezin
3-5-2018 Ook marktkooplieden willen natuurlijke cosmetica
2-5-2018 "Bio-katoenen tampons niet veiliger tegen Toxische Shock Syndroom"
1-5-2018 "Aantrekkelijk voor de lichtgroene consument"
25-4-2018 Ruimte in schap voor biologisch katoenen maandverband en tampons
24-4-2018 "Puretť bio verzorgt de huid van buitenaf en van binnenuit"
18-4-2018 Camilla Parker Bowles gebruikt bijengif voor een jonge huid
12-4-2018 Kijk eens wat vaker in de verantwoorde spiegel...
10-4-2018 "Omdat wij onze planeet lief hebben"
4-4-2018 Model Miranda Kerr over haar biologische huidverzorgingsbedrijf
30-3-2018 Haren kleuren met 100% gemalen planten
29-3-2018 Onderzoek naar asbest in make-up
29-3-2018 "Niet te geloven wat er in reguliere cosmetica zit"
28-3-2018 Natuurlijke producten in nieuw geopende beauty- en hairsalon
28-3-2018 Oplossingen voor biologische huidverzorging
27-3-2018 Nieuwe arganolie lijn in assortiment
21-3-2018 VS: Biologische tandpasta voor huisdieren
19-3-2018 Jong beautymerk CÓme wint Prijs Lionel Vandenbossche

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *