Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Voor derde jaar op rij
Weleda en Natuurmonumenten promoten bloemrijke natuur

Twee jaar geleden sloegen Natuurmonumenten en Weleda de handen ineen om samen de bloemrijke natuur in Nederland te beschermen en ontwikkelen. Intussen werden al mooie resultaten bereikt, maar de natuur is nog steeds in gevaar. Doordat bloemrijke graslanden dreigen te verdwijnen, zijn immers ook heel wat dieren en insecten bedreigd in hun voortbestaan.



Bijen: geen bijzaak maar hoofdzaak

Een van de meest alarmerende gevolgen van het verdwijnen van de bloemrijke natuur is het feit dat in Nederland meer dan de helft van de bijensoorten met uitsterven bedreigd is. En dit is ook voor de mens enorm nadelig want bijen vormen een onmisbare schakel. Het volledig uitsterven van de bijen zou een ramp zijn voor de wereldvoedselvoorziening. Ze zijn immers verantwoordelijk voor de bestuiving van bijna 90 procent van de bloeiende plantensoorten in het wild en voor meer dan 75 procent van onze belangrijkste gewassen.

Bloemrijke natuur onmisbaar

Het verdwijnen van de bloemrijke natuur in Nederland is het gevolg van de bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve landbouw. Nederland heeft nog heel wat groene vlakten, maar deze zijn arm aan wilde bloemen en planten. Natuurmonumenten, de grootste particuliere natuurbeschermer van Nederland, ijvert al jaren voor het behoud van bloemrijke graslanden en de biodiversiteit in het algemeen. Dit doen ze door -waar mogelijk- natuurgebieden te vergroten of te verbinden en door bestaande gebieden opnieuw in te richten of verder te ontwikkelen. Hierdoor wordt onder andere ruimte gecreŽerd voor nieuwe bloemrijke natuur én de bijhorende bewoners, waaronder de talrijke bijensoorten.

Ook dit jaar doneert Weleda per verkocht product een bedrag waardoor Natuurmonumenten in staat is om 1 m2 bloemrijke natuur te beschermen en verder te ontwikkelen. Deze campagne, met als titel 'Kies Weleda' loopt van 20 maart tot en met 9 april 2017.

Voor meer informatie: www.weleda.nl

Publicatiedatum: 17-3-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

26-4-2017 Nieuw: Regeneratie HandcrŤme van Dr. Hauschka
24-4-2017 "Britse consumenten voelen zich misleid door bio-cosmetica"
20-4-2017 "Whey Protein Isolaat is de zuiverste vorm van eiwitten"
19-4-2017 Multi-use gel van AloŽ vera verzacht en verkoelt
18-4-2017 Award voor Face & Body Lotion Urtekram
11-4-2017 Urtekram meest duurzame merk van Denemarken
3-4-2017 Biologische milde huidverzorging voor kinderen
29-3-2017 Nordic Berries: verzorgingsproducten van lokale bloemen en bessen
23-3-2017 Verzorgende gezichtsoliŽn Oils of Heaven nu ook in Nederland
21-3-2017 "Door de plant te vertroetelen, wordt hij nog krachtiger"
15-3-2017 Natuurlijke nagellak brengt ode aan flowerpower-tijdperk
8-3-2017 Bio-producten Aloe Vera Farm Mallorca nu ook in Benelux
3-3-2017 Indiaas beautymerk opent eerste Europese pop-up store in Amsterdam
1-3-2017 Dr. Hauschka viert 50-jarig jubileum met vernieuwde make-up collectie
24-2-2017 Wat maakt cosmetica biologisch?
23-2-2017 Syrische zeep wast as van oorlogsverleden
7-2-2017 Ecogarantie komt met nieuwe lastenboeken voor cosmetica en detergenten
2-1-2017 Natuurlijke nagellak in winterse kleuren
22-12-2016 Propolia neusspray zonder label toch biologisch?
20-12-2016 SoloBioMooi biedt nu ook theeŽn van Teatox

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *