Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Verantwoorde schoonmaakproducten die echt lekker ruiken"

Bio-branche maakt kennis met 'The Good Witch'

Tholen - The Good Witch is het nieuwe duurzame schoonmaakmerk dat Udea tijdens de Biofach aan het internationale publiek presenteerde. "Het was gaaf om de lijn op de beurs te kunnen presenteren. Ik heb eigenlijk louter positieve reacties gekregen. Veel mensen toonden echt interesse en vroegen wanneer de producten beschikbaar zijn. Anderen sloegen vooral aan op het design, wat natuurlijk ook een mooi compliment is", vertelt Ellen Nicolaes, brand manager private labels bij Udea.

Frank van Mourik en Ellen Nicolaes naast de kast vol producten van The Good Witch op de Biofach.

Ze is sinds de afgelopen zomer in dienst bij Udea en vrijwel meteen aan de slag gezet met de ontwikkeling van dit nieuwe merk. "Jeroen Sommers, de category manager voor was- en reinigingsmiddelen, stond op mijn eerste werkdag meteen aan mijn bureau. Hij gaf aan met een nieuw private label hierin te willen beginnen. Toen zijn we op onderzoek uitgegaan en zodra we alles op een rijtje hadden zijn we hiermee aan de slag gegaan. Het is best een uitdaging om als foodbedrijf een lijn als dit te ontwikkelen, dit ligt natuurlijk wat buiten ons straatje."

Belangrijk was om het concept laagdrempelig te houden, benadrukt Ellen. "We vinden het belangrijk dat consumenten schoonmaakproducten kunnen kopen die verantwoord zijn en echt lekker ruiken. We hebben een product ontwikkeld waarmee een consument een verantwoorde keuze maakt in de winkel. Alles is namelijk gecertificeerd met het EU Ecolabel. Daarmee konden we óók nog zorgen voor heerlijke geuren die je écht blij maken tijdens het schoonmaken. En niet onbelangrijk: de producten van The Good Witch zijn ook nog eens een verantwoorde keuze voor je portemonnee."

De wasmiddelen en toiletreiniger van The Good Witch.

Ze zijn uitgekomen op 3 geuren: Kersenbloesem & Vanille, Sinaasappel & Jasmijn en Wilde viooltjes. De lijn bestaat uit vaatwascapsules, afwasmiddel, allesreiniger concentraat, allesreiniger spray, toiletreiniger, wasmiddel wit en wasmiddel kleur/zwart. Het is de ambitie van Udea om dit snel na de lancering al uit te breiden naar een nog breder assortiment.

Voor het ontwerp heeft Udea samengewerkt met designbureau Brum. "We zijn heel blij met het resultaat. Het straalt écht uit wat we wilden: De goede heks is op pad gegaan om het beste van de natuur te verzamelen. Alles wat lekker ruikt heeft ze in haar toverketen gestopt zodat onze consumenten daar straks lekker mee kunnen schoonmaken."

De productlijn is vanaf week 15 verkrijgbaar. "We willen het in onze Nederlandse en al onze Belgische winkels gaan verkopen, en hopelijk nog vér daarbuiten", besluit Ellen.

Voor meer informatie:
Ellen Nicolaes
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
enicolaes@udea.nl
www.udea.nl