Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Robert Hoogstra (OFC): "Gaan door met Natural Temptation en onze kruiden & specerijen"

Wessanen koopt bio-theemerk Piramide

Tholen - In een extra mail communiceerde Biojournaal vanmorgen al dat Wessanen het biologische theemerk Piramide gaat kopen. Wessanen en de Organic Flavour Company BV hebben een overeenkomst getekend voor de aankoop van het theemerk. De deal zal waarschijnlijk maart 2016 afgerond worden. Robert Hoogstra, directeur van Organic Flavour Company, geeft aan dat het bedrijf na de verkoop van Piramide gewoon door zal gaan met de huidige activiteiten. Robert: "We gaan door met ons merk Natural Temptation en met kruiden en specerijen voor zowel industrie als retail. Voor de consumentenproducten zal na verloop van tijd een ander merk dan Piramide op de verpakking komen."

Piramide is al lange tijd een gevestigd theemerk in Nederland en is toonaangevend in het natuurvoedingskanaal. Het heeft een breed assortiment van hoge kwaliteit kruidentheeën, zwarte en groene theeën en is 100 procent biologisch (en indien relevant fairtrade) gecertificeerd. De kwaliteit en zuiverheid van de blends maken Piramide tot een belangrijk merk voor theedrinkers in de biologische markt.

Thee is een kerncategorie voor Wessanen en een belangrijk deel van de markt voor gezond, duurzaam en biologisch voedsel. Vooral biologische kruidenthee en groene thee zijn een groeisegment nu consumenten op zoek zijn naar gezondere en duurzame opties. Wessanen is Europese marktleider in biologische thee en ziet Piramide als aanvulling op het sterke portfolio aan thee-merken, met Zonnatura, Clipper, Alter Eco, Bonneterre en Bjorg.

Christophe Barnouin, CEO van Wessanen, reageert als volgt: "De overname van Piramide is een verdere stap in de uitvoering van onze strategie om onze leidende positie in biologische thee te versterken in het reguliere supermarktkanaal (met Zonnatura en Clipper) en dit nu ook te doen in het natuurvoedingskanaal. Het past in onze ambitie om sterke merken te bouwen in alle kanalen en te profiteren van onze omvang, expertise en capaciteiten in de kern van categorieën."