Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Startup Mojo Maté gaat met biologische cafeïne-drankjes de Albert Heijn in

Naast koffie en energiedrankjes is er nu een nieuw alternatief voor je dagelijkse cafeïne: Mojo Maté. De startup van jeugdvrienden Lars van Kranenburg (26) en David Damman (26) kondigt aan dat hun kleurrijke, natuurlijke maté drankjes nu verkrijgbaar zijn in maar liefst 1200+ Albert Heijn-winkels in Nederland en België, in de smaken Original en Passionfruit. Bovendien kan men ook onderweg een Mojo Maté scoren, bij ruim 170 AH To Go-locaties.

De vrienden ontdekken maté twee jaar geleden, tijdens het backpacken door Zuid-Amerika. Waar in Europa een koffie-cultuur heerst, wordt er in Argentinië en Brazilië voornamelijk yerba maté thee gedronken. Ook in Europa groeit de populariteit van maté al een tijdje, door de unieke smaak en natuurlijke boost die je ervan krijgt. Mojo Maté wil deze trend ook in ons land voortzetten. De samenwerking met Albert Heijn is dan ook een belangrijke mijlpaal voor de startup, waarmee ze heel Nederland kennis willen laten maken met hun maté.

Wat is Mojo Maté?
Mojo Maté heeft een frisse smaak, ietwat vergelijkbaar met ijsthee, maar dan met evenveel cafeïne als een kop koffie. De sprankelende, functionele drankjes zijn laag in calorieën en helemaal biologisch. Mojo Maté gebruikt namelijk alleen ingrediënten van goede oorsprong. Met als basis de biologische maté, waarbij ook fairtrade lonen worden betaald aan de lokale werknemers. Waarom? Dat vinden de vrienden niet meer dan normaal, anno 2024. "Wij zijn een nieuwe generatie, met nieuwe standaarden."

Het merk wil met de felle kleuren en vrolijke branding creativiteit en positiviteit uitstralen. "Je moet een glimlach krijgen als je ernaar kijkt, als je een Mojo Maté drinkt en daarna als je ziet waar het merk voor staat. Good vibes, daar willen we voor zorgen. Met Albert Heijn als nieuwe partner, gaat dat zeker goed komen!", aldus David Damman. "Als je ergens goede dingen in stopt, krijg je er ook goede dingen uit. In ons geval is dat, letterlijk, goede energie", vult Lars van Kranenburg aan.

Van backpacken naar innovatieve startup
Het avontuur begint na het ontdekken van maté tijdens het backpacken in Argentinië. De jongens raken geïnspireerd en besluiten wat maté mee naar Nederland te nemen. Na een periode van experimenteren, ontwikkelen ze de receptuur voor hun maté drankjes. In maart 2022 vullen ze de eerste drankjes met de hand bij een lokale craft brouwerij in Zaandam. Hier werken ze, ondersteund door vrienden, dagen lang in de fabriek. Van 8:00 tot 20:00 uur wordt elke fles - stuk voor stuk - door de machine gehaald, gelabeld en gedopt. Elke Mojo Maté gaat minstens 5 keer door iemands handen voordat ze in een doos belanden. Na een dag hard werken hebben ze 3.000 flesjes, klaar voor de verkoop. Met een koeltas over de schouder, stappen ze bij trendy horeca in de Randstad binnen. Al snel begint het balletje te rollen.

Twee jaar later zijn ze terug in Zaandam, niet meer om zelf flesjes te vullen, maar bij het hoofdkantoor van de grootste supermarktketen van de Benelux. Mojo Maté is vanaf deze week beschikbaar in ruim 1200 Albert Heijn-winkels in Nederland en België.

Voor meer informatie:
Lars van Kranenburg en David Damman
Mojo Maté
info@mojomate.nl
www.mojomate.nl

Publicatiedatum: