Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument vindt Plus opnieuw meest duurzaam

Uit het GfK MVO Rapport 2018 blijkt dat Plus de 'meest maatschappelijk verantwoorde supermarkt' van 2017 is en scoorde een gemiddelde van 7,53. Dit is voor Plus de vierde keer op rij. In het jaarlijkse onderzoek van GfK, dat door Foodmagazine wordt gepubliceerd, worden 16 supermarktformules door hun eigen klanten beoordeeld op verschillende mvo-thema’s. Jan Linders en Emté delen samen de 2e plek met een gemiddelde score van 7,50.

De Lidl en Aldi sloten de lijst af op de 15e en 16e plaats met een gemiddeld cijfer van 6,86 voor de Lidl en een 6,54 voor de Aldi. Ten opzichte van vorig jaar is het jaarlijkse onderzoek op een paar punten aangepast. Het aantal onderliggende vragen op het aspect 'lokale betrokkenheid' is beperkt en er is dit jaar extra aandacht voor de aspecten 'beperking voedselverspilling', 'eerlijke handel' en 'betrokken bij dierenwelzijn'.

 

Bron: Distrifood

Publicatiedatum: