Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organic Week bij Britse Lidl: 28 bio-aanbiedingen

Vanaf 1 februari houdt Lidl in het Verenigd Koninkrijk een 'Organic Week', met aanbiedingen die de nadruk leggen op de eigen biologische lijn van de supermarkt. Alle producten zijn te verkrijgen voor minder dan 4,60 euro per stuk.

Met het doel om 'biologische voeding voor iedereen betaalbaar en toegankelijk te maken' zal de discounter 28 biologische producten aan gaan bieden - waaronder populaire 'trend items' als gepofte quinoa (2,30 euro), agavesiroop (2,30 euro) en virgin kokosolie. Daarnaast zal de supermarkt ook ijs (2,30 euro), gerookte zalm (3,40 euro) en drie soorten verse pasta (1,50 euro) aan gaan bieden.

De nieuwe selectie - die zich richt op gezondheidsbewuste 'foodies' - komt na het marktrapport van de Soil Association van het jaar 2017. Dit rapport meldt een jaarlijkse groei van 7,1 procent van de verkoop van biologische voeding en dranken in het Verenigd Koninkrijk. 

De discountsupermarkt wil "de mythe dat biologische voeding altijd duur moet zijn doorbreken", vertelt Roxanne Inglis, hoofd voedselpromoties bij de Lidl. De vorige Biologische Week van Lidl vond vorig jaar augustus plaats en toen verkocht de supermarkt onder andere olijfolie, bruine rijst en prosciutto. 

Eerder deze maand heeft de Organic Trade Board een lening van £1,7 miljoen (1,9 miljoen euro) van de Triodos Bank ontvangen om hun Feed Your Happy campagne voort te zetten. De campagne is in september 2017 van start gegaan en heeft als doel de Britse biologische markt tot 2020 5 procent per jaar te laten groeien. 

Bron: The Grocer 
Publicatiedatum: