Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vernieuwd merk moet meer opvallen in het supermarktschap

"Rico Verhoeven lijkt gouden zet voor Zonnatura"

Tholen - Een stare down met Rico Verhoeven. Niet iedereen zou dit aandurven, maar Jeroen Mustert deed het afgelopen woensdag toch bij de introductie van de nieuwe positionering van Zonnatura. "Hij liep na de training van die ochtend wat mank, dus ik moest wel beloven dat ik mijn handen thuis zou houden", vertelt de general manager van Wessanen. Hij is trots op het boegbeeld in de nieuwe mediacampagne van Zonnatura. "Het lijkt een gouden zet. Rico staat enorm in de publiciteit nu en we hopen dat dit een positieve uitwerking gaat hebben op Zonnatura. De reacties tot nu toe zijn in ieder geval geweldig. Ook binnen onze organisatie leeft het enorm. Het hele team is tevreden over het resultaat en de medewerkers vertellen met veel enthousiasme over de ontwikkelingen", vertelt Jeroen.
 

De stare down tussen Jeroen en Rico.

Hij geeft aan dat er bewust voor is gekozen om de krachten te bundelen met de kickboxer. "Rico heeft heel veel met gezonde voeding. Hij eet heel schoon en bio-producten zijn daar onderdeel van. Voordat wij met hem in contact kwamen dronk hij al Zonnatura-thee en onze ontbijtgranen." Bij de vernieuwing van het merk is volgens Jeroen met verschillende aspecten rekening gehouden. "We wilden Zonnatura moderner en lekkerder maken en tegelijkertijd het nieuwe assortiment laten zien. Door Rico te betrekken verrassen we en hierdoor komt de boodschap extra goed over."

In eerste instantie staat de nieuwe volkoren muesli met pure chocolade centraal. Hier zal het echter niet bij blijven. "We komen ook nog met nieuwe tussendoorrepen, theeën, groentespreads en plantaardige dranken. In de meeste categorieën komen door het jaar heen dus nieuwe producten bij."
 

De nieuwe verpakking.

Ook de verpakkingen zijn vernieuwd. "De komende maanden stromen de nieuwe verpakkingen in. Voor het eind van de zomer zal alles om zijn. Voor de nieuwe look hebben we op het moderne aspect gefocust en op het feit dat we het lekkerder willen maken. En we zijn gegaan voor een meer opvallende look die goed bij het merk past. Daardoor zullen onze producten er nog meer uitspringen in de supermarktschappen. De look is over alle verpakkingen heen hetzelfde. Dit vergroot de herkenbaarheid. De zon staat nu aan de bovenkant van de verpakking en schijnt zijn zonnestralen op het merk en de ingrediënten. De inbreng van de zon en natuur willen we hiermee onderstrepen."
 

Een beeld uit de tv-commercial met Rico Verhoeven.

Afgelopen woensdag is de pop-up store Sunny's Breakfast Bar in Amsterdam officieel geopend. Gedurende drie weken worden daar onder leiding van influencer Nina Pierson gezonde Muesli Bowls verkocht. En wie weet blijft hij nog wel langer open. Jeroen: "Als het heel goed gaat en iemand de winkel langer draaiende wil houden. Dan is dat zeker een optie."


De Sunny's Breakfast Bar.
 
Waar is Jeroen het meest trots op in het hele proces? "We hebben het geluk dat we de juiste persoon op het juiste moment bij het merk betrokken hebben. Zonnatura krijgt hiermee gigantisch goede publiciteit. Echt 99% van de reacties is heel positief. Het lijkt allemaal precies te passen en dat is wel heel gaaf."

Voor meer informatie:

Jeroen Mustert
Wessanen
Hoogoorddreef 5
1101 BA Amsterdam
020 3122118
Jeroen.mustert@wessanen.com
www.wessanen.com