Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Peter IJzendoorn: “We halen producten uit de anonimiteit"

Biologische webwinkel Hofweb gaat landelijk

Tholen – Hofweb gaat landelijk. Het initiatief waarbij telers hun oogst via een overkoepelend platform rechtstreeks aan de consument verkopen, levert vanaf deze week in heel Nederland aan huis. De biologische webwinkel bestaat al 13 jaar, maar opereerde tot voor kort alleen binnen een selectief aantal beleveringsgebieden. "Nu PostNL de versdistributie goed op orde heeft, konden we eenvoudiger een landelijke uitrol realiseren en daarmee aan de grote vraag voldoen", vertelt oprichter Peter van IJzendoorn. Een uiterst succesvolle crowdfundingsactie hielp de webwinkel in het zadel.



Rendabele business case

Hofweb biedt een totaalassortiment van groenten, zuivel, vlees, vis, vegetarisch, droge kruidenierswaren, maar ook huishoudartikelen en drogisterijartikelen. "Ons natuurvoedingsassortiment in combinatie met deze serviceartikelen maakt onze winkel een one-stop-shop. Het houdt onze business case rendabel", legt Peter uit.

Producten uit de anonimiteit halen

Zijn ambitie is om de oogst van alle aangesloten boeren direct te vermarkten: "Feitelijk faciliteren wij een dienst tussen boeren en consumenten. Voor boeren is ons platform gunstig vanwege de korte(re) ketens en onze klanten weten op hun beurt duidelijk waar ze aan toe zijn. Hofweb haalt producten uit de anonimiteit. Een klant wil weten waar zijn versproduct vandaan komt. Dankzij een slim ICT-systeem kunnen we deze gegevens eenvoudig naar hen communiceren. Op de webshop is per product te zien waar het is ingekocht."



Duurzaam klantenbestand

Hofweb kon zijn uitbreidingsplannen mede realiseren door een crowdfundingsactie. Eerder erkende Peters compagnon Lambertus Zijlstra bijzonder overrompeld te zijn door het succes en de snelheid waarmee Hofweb het beoogde bedrag wist binnen te halen. Peter schrijft het succes toe aan Hofwebs B2C-benadering. "Onze winkel bedient de eindconsument: een in potentie heel grote groep natuurlijk. We fungeren als verbindende factor in de keten tussen producent en consument. En laten we eerlijk zijn: met de huidige lage rentestand zijn consumenten minder snel geneigd hun geld op een spaarrekening te parkeren. Een investering in een bedrijf dat ze kennen haalt hun eigen geld bovendien uit de anonimiteit. En het allerbelangrijkste: dankzij deze actie hebben we 100 duurzame klanten aan ons gebonden", besluit de oprichter. Investeerders krijgen hun rendement uitbetaald in boodschappen of in geld.



Voor meer informatie:
peter@hofweb.nl
www.hofweb.nl