Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We zitten in een groeimarkt, de vlag hangt absoluut niet halfstok"

Verkoopverlies van 30% na schrappen Bio+ door Jumbo

De A-merken hebben een redelijk jaar achter de rug. De omzet van grote merken steeg in de supermarkten met gemiddeld 1,7 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale supermarktomzet: 2,6 procent. Dat betekent dat huismerken in 2016 weer wat terrein hebben gewonnen. Dit blijkt uit de A-merken Top 100, samengesteld door marktonderzoeker IRI en vanochtend gepubliceerd in Foodmagazine.

Jumbo schrapt Bio+

Maar waar stijgers zijn, zijn natuurlijk ook verliezers. Bio+, dat een groot aantal biologische producten maakt, is bij Jumbo (bijna 600 supermarkten) uit het assortiment gegooid. Een verkoopverlies van 30 procent. Dat is een klap voor het bedrijf. "Het is na lang overleg gegaan, dus we zagen het wel aankomen", zegt Bio+-bestuurder Bert Leffers. "Maar goed, we zitten in een groeimarkt, dus we proberen met onze andere klanten meer zaken te doen. Zoals met de supermarktketens van Superunie; Plus, Jan Linders, Hoogvliet, noem maar op. De vlag hangt hier absoluut niet halfstok, mocht u dat soms denken."
Publicatiedatum: