Migros dochter LeShop behaalt recordomzet
Circa 42 procent van de bestellingen werd via mobiele apparaten gedaan. De omzet die behaald werd met biologische producten is bovengemiddeld gegroeid: ten opzichte van 2015 steeg de omzet die met de meer dan 1.000 bio-, Alnatura-, Alnavit- (gluten- en lactosevrij, puur sap) en Alviana-artikelen (natuurcosmetica) behaald werd met 25 procent. Negen van de tien klanten zouden bio- en/of Alnatura-artikelen kopen, aldus LeShop.
LeShop rekent op een verdere omzetgroei. In 2020 zouden de zogenaamde 'digital natives' in Zwitserland een groot deel van de bevolking uitmaken. Hierdoor groeit de typische doelgroep. LeShop wil de groei bespoedigen door middel van nieuwe en nauwkeurige dienstverleningen. Zo hebben klanten voortaan de mogelijkheid hun bestellingen binnen nauwkeurigere tijdsschema's en ook op de latere avond te laten leveren. In de herfst heeft de Migros-dochter bovendien een nieuwe webshop gepresenteerd.