Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Migros dochter LeShop behaalt recordomzet

De omzet van Migros dochter LeShop is in 2016 voor het vierde jaar op rij gestegen: in het afgelopen jaar heeft de online-supermarkt een omzet van 182,1 miljoen Zwitserse Frank (170,08 miljoen euro) gemaakt. Dat is 6,1 miljoen Zwitserse Frank (5,70 miljoen euro) of 3,5 procent meer dan in 2015. De uitbreiding van het serviceaanbod is één van de redenen voor de omzetstijging, deelt LeShop mee.

Circa 42 procent van de bestellingen werd via mobiele apparaten gedaan. De omzet die behaald werd met biologische producten is bovengemiddeld gegroeid: ten opzichte van 2015 steeg de omzet die met de meer dan 1.000 bio-, Alnatura-, Alnavit- (gluten- en lactosevrij, puur sap) en Alviana-artikelen (natuurcosmetica) behaald werd met 25 procent. Negen van de tien klanten zouden bio- en/of Alnatura-artikelen kopen, aldus LeShop.

LeShop rekent op een verdere omzetgroei. In 2020 zouden de zogenaamde 'digital natives' in Zwitserland een groot deel van de bevolking uitmaken. Hierdoor groeit de typische doelgroep. LeShop wil de groei bespoedigen door middel van nieuwe en nauwkeurige dienstverleningen. Zo hebben klanten voortaan de mogelijkheid hun bestellingen binnen nauwkeurigere tijdsschema's en ook op de latere avond te laten leveren. In de herfst heeft de Migros-dochter bovendien een nieuwe webshop gepresenteerd.
Publicatiedatum: