Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
OTA onderzoek:

75% huishoudens VS spant zich in voor bio-aankoop

Amerikaanse ouders vinden biologisch voedsel heel belangrijk, vooral voor hun kinderen, zo wijst nieuw onderzoek van de Organic Trade Association uit. 35% doet veel moeite om aan biologisch voedsel te komen en zelfs 74% doet minstens enige moeite. Een derde zegt het als prioriteit te beschouwen boven prijs, smaak, gezondheid en voedzaamheid. Het is zelfs belangrijker dan nabije beschikbaarheid en begrijpelijke ingrediƫnten.



Het onderzoek heeft prijs en biologisch bovenaan staan, dus het is geen wonder dat ouders het meeste profijt voor hun kinderen zoeken in hun uitgaven. Baby- en kindervoeding worden dan ook als 'zeer belangrijk' aangemerkt, zij na fruit en groente, maar nog voor vlees en zuivel.

De nieuwe productlijn van DDW probeert aan de vraag van eenvoudigere labels te voldoen. Enkele ouders noemen biologische producten als brood, verpakt eten en frisdrank als zeer belangrijk, aldus het onderzoek.

Aan het kopen van biologische producten hangt ook een emotioneel label. Veel ouders zeggen zich een betere ouder te voelen als ze biologische producten kopen. Dit wordt nog eens benadrukt door een deel van hen dat er best meer voor wil betalen.

Toch zijn er volgens het onderzoek nog veel tegenstanders; 40% van die ouders vindt biologisch niet nodig zolang het product gezonde is, 34% vindt het niets bijzonders en 29% gelooft niet dat biologische producten beter zijn dan conventionele.

Er kan dus nog veel worden gewonnen, maar dan moet de distributie beter. Beschikbaarheid en duidelijkheid van het etiket zijn duidelijk struikelpunten, evenals biologisch vlees dat vaak moeilijk te krijgen is. Om het etiket te begrijpen willen ouders echter best moeite doen. De algehele conclusie van de studie was dat 'consumenten behoefte hebben aan biologische producten'.

Bron: Foodnavigator
Publicatiedatum: