Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Doorbraak met 824 nieuwe verkooppunten

Vegetarische Slager nu ook bij Albert Heijn

De nieuwe generatie vleesvervangers van de Vegetarische Slager is vanaf deze week in 350 supermarkten van Albert Heijn verkrijgbaar. Na een succesvolle proef in de AH XL vestigingen heeft Albert Heijn besloten de producten van de Vegetarische Slager landelijk uit te rollen. Over twee weken (week 15) groeit het aantal filialen dat het assortiment van de Vegetarische Slager aanbiedt tot maar liefst 824. Daarmee bereikt de Vegetarische Slager met de extra verkooppunten ruime landelijke dekking.
 
De groei van het bedrijf, genomineerd voor de titel Beste Ondernemer van 2015, is te danken aan de bijzondere textuur en smaak van de producten die ze volledig vergelijkbaar maakt met vleesproducten. Jaap Korteweg: "Veel mensen hebben net als ik moeite met het gebruik van dieren voor de vleesindustrie, maar zouden de smaak en de bite van vlees niet graag missen. Voor hen hebben wij een complete productlijn met een nieuwe generatie vleesvervangers ontwikkeld op basis van plantaardige grondstoffen, die in een blinde test niet van echt vlees te onderscheiden zijn. Een panel van vleeseters bij Albert Heijn beoordeelde ons vegetarische saucijzenbroodje met een 8,5, een hogere waardering dan de meeste 'echte' saucijzenbroodjes in vergelijkbare tests kregen."
 
De Vegetarische Slager heeft de ambitie de grootste slager ter wereld te worden om op die manier een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan een meer plantaardige samenleving in het belang van dieren, natuur, milieu, klimaat en volksgezondheid.

Biologisch

Momenteel is zo'n 20 procent van het assortiment van de Vegetarische Slager biologisch (voornamelijk de snacks op basis van biologische lupine). "We werken er hard aan om ook onze hardlopers biologisch te maken. Wij hopen daar dit jaar grote stappen in te kunnen zetten", vertelt Chèr Glaser van de Vegetarische Slager.
 
Voor meer informatie: www.devegetarischeslager.nl
Publicatiedatum: