Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ahold presenteert resultaten

Marktaandeel Albert Heijn gestegen naar 34,1%

Ahold heeft vandaag (26 februari) haar resultaten over het vierde kwartaal en het hele jaar 2014 gepubliceerd. CEO Dick Boer: "We hebben in het vierde kwartaal een goede omzet geboekt dankzij positieve valuta-effecten en verbeteringen in de onderliggende omzetontwikkelingen, zowel in de Verenigde Staten als in Nederland. Gecorrigeerd voor de overname van SPAR was onze onderliggende operationele marge stabiel ten opzichte van de vorige twee kwartalen. De vrije kasstroom tijdens het vierde kwartaal was sterk en steeg van 485 miljoen euro vorig jaar naar 613 miljoen euro."

AH

Ahold presenteerde ook de prestaties per bedrijfssegment: De netto-omzet in Nederland over het vierde kwartaal was met 2.839 miljoen euro 4,5% hoger dan vorig jaar. De identieke omzet steeg aanzienlijk met 2,2%. Verder nam het aantal Albert Heijn-supermarkten gedurende het jaar toe, onder andere dankzij het ombouwen van 15 voormalige C1000 winkels in Nederland en het openen van negen nieuwe Albert Heijn winkels in Belgiƫ.

Albert Heijn versterkte haar promotieprogramma, met initiatieven zoals een succesvolle actie ter promotie van biologische producten en de grootschalige kristalglas-campagne, en realiseerde een goede omzet tijdens de feestmaand december. Dit resulteerde in het vierde kwartaal in een groter marktaandeel met meer transacties in een gemiddeld iets beter gevuld winkelmandje. Over heel 2014 steeg het marktaandeel van Albert Heijn naar 34,1%.

Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum: